اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

جهاد مانع بزرگی در برابر سلطه بیگانگان بر کشورهای اسلامی است

 

آیت الله فضل الله در گفتگو با شبکه تلویزیونی العالم به بررسی اوضاع کشورهای اسلامی پرداخت و گفت: دشمنان اسلامی جهاد را از آنجا که مانع طرح های توسعه طلبانه و اشغالگرانه آنهاست تروریسم می نامند.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد حسین فضل الله مرجع تقلید شیعیان لبنان روز گذشته در گفتگو با شبکه تلویزیونی العالم، جهاد را خط دفاعی برای رویارویی با ظلم و اشغالگری دانست و افزود: جهاد خط دفاعی برای حمایت از انسان ها، مستضعفان و ملت های مسلمان در برابر چیرگی قدرت های بزرگ و مقابله با اشغالگری هایی است که غرب بر جهان اسلام تحمیل کرده است و در حقیقت آزاد سازی انسان و سرزمین از دست نیروهای اشغالگر به شمار می رود.

 وی افزود: غرب که جهاد را مشکلی در برابر منافع راهبردی اش محسوب می کند از این جهت این اموزه مقدس اسلامی را تروریسم می نامد چون مانع بزرگی در راه طرح های توسعه طلبانه و اشغالگرانه آنهاست.

علامه فضل‌الله با بعید دانستن تشکیل کشور فلسطین در کنار رژیم صهیونیستی اظهار داشت: تشکیل چنین کشوری از نظر اجتماعی، سیاسی و اقتصادی که فلسطینیان بتوانند در آن با رژیم اسرائیل همزیستی داشته باشند امکان پذیر نیست زیرا این رژیم خواستار کشوری فلسطینی است که خلع سلاح شده و از نظر سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی وابسته به او باشد.

وی افزود: درگیری و کشمکش بین فلسطینیان و رژیم اسرائیل برقرار است زیرا مسئولان صهیونیست همیشه تاکید می‌کنند که اگر فلسطینیان از آنچه آنان تروریسم می نامند دست برندارند با آنها مذاکره نخواهند کرد و این رژیم تروریست در حالی مقاومت را تروریسم می داند که با حمایت آمریکا به انواع کشتار، بازداشت، ترور، حمله، محاصره و مصادره زمین های مردم فلسطین مشغولند.

علامه فضل‌الله با اشاره به تحولات عراق گفت: آمریکا به خاطر منافع اقتصادی و راهبردی خود و غارت ثروت های عراق به ویژه نفت، این کشور را اشغال کرده است و برای ماندن نیروهای خود در عراق به مدت صد سال برنامه ریزی می کند به همین علت خواستار ادامه هرج و مرج در این کشور است تا بتواند حضور خود در عراق را توجیه کند.

وی عدم واگذاری قدرت به دولت عراق را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت: آمریکا نمی‌خواهد ارتش و نیروهای عراقی برای از بین بردن تروریسم و گروههای تکفیری تقویت شوند و مسئولیت‌های امنیتی را در این کشور به عهده بگیرند.

وی با انتقاد از برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به جهت قرار دادن پایگاههای نظامی در دست آمریکا برای استقرار نیروهای نظامی آنها در خاک خود، گفت: اینها همه نگرش سوریه و ایران را به آمریکا به عنوان خطری برای خود و منافع اقتصادی، امنیتی و سیاسی شان توجیه می‌کند.

وی افزود: مشکل عراق این است که آمریکا می خواهد این کشور را به پلی برای تجاوز به کشورهای همسایه به ویژه ایران و سوریه تبدیل کند.

علامه فضل‌الله در بخش دیگری از این مصاحبه درباره مسئله لبنان گفت: فرانسه قصد دارد لبنان را به عرصه نفوذ خود تبدیل کند و از طرف دیگر آمریکا قصد دارد لبنان نقطه آغازی برای طرح خاورمیانه جدید خود باشد و مسئولان آمریکایی بارها تاکید کرده‌اند که لبنان در چارچوب امنیت ملی آمریکا قرار دارد و این علل به بی ثباتی در لبنان منجر می شود.

علامه فضل الله با اشاره به سوء قصد به جان وی در سال 1985 در منطقه بئر العبد در حومه جنوبی بیروت با انفجار بمب که بر اثر آن صدها نفر از افراد بی گناه شهید و زخمی شدند گفت: سازمان اطلاعات آمریکا و برخی سازمانهای اطلاعاتی کشورهای عربی به علت طرح وی برای مقابله با سلطه کشورهای غربی به ویژه آمریکا بر جهان اسلام برای این انفجار برنامه ریزی کرده بودند.