اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

منشور نشاط اجتماعی تدوین می شود


منشور نشاط اجتماعی برای نخستین بار در کشور تدوین می شود.  


صادقی، معاون امور اجتماعی بهزیستی اصفهان با اشاره به اهمیت نشاط در ابعاد مختلف زندگی در فرآیند دستیابی به توسعه پایدار و تاکیدی که بر این مساله در ماده ۹۷ برنامه چهارم توسعه شده است گفت: براین اساس و با هدف تربیت انسان هایی که بتوانند با سلامت جسمی و روانی عملکرد مطلوبی در این فرآیند داشته باشند، بحث تدوین منشور نشاط اجتماعی برای نخستین بار از سوی سازمان بهزیستی در کار گروه اجتماعی فرهنگی استانداری مطرح و با استقبال مسئولان استان روبه رو شد.
وی گفت: برای دستیابی به اهداف مورد نظر این بحث در کمیته امور اجتماعی استان با تولیت سازمان بهزیستی طرح و قرار شد کار کارشناسی بر روی آن انجام شود و دستور العمل یا منشور جامعی تدوین شود. 
صادقی افزود: قرار بر این شد که نظرات ۲۲ دستگاه به کمیته امور اجتماعی ارائه و براساس آن پیش نویس منشور تدوین شود. معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان درباره جزییات یا مواردی که قرار است در این منشور به آن توجه شود گفت: تصور می کنم پیش نویس مورد نظر تا ۳ هفته دیگر آماده شود که در آن صورت می توان درخصوص جزییات آن صحبت کرد. 
وی همچنین با بیان این که نشاط اجتماعی مفهومی بسیار گسترده است افزود: اما از مهم ترین شاخصه های آن افزایش روحیه شادابی، امیدواری، اعتماد اجتماعی، روحیه دینی، نشاط فردی و جسمانی در فرد است که در صورت وجود و افزایش این شاخص ها در جامعه، پیامدهای بسیار مثبتی خواهد داشت.
وی درباره ضرورت تدوین چنین منشوری و تاثیرات آن در جامعه گفت: افزایش مشارکت مردم در حوزه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، افزایش کیفیت زندگی فردی و خانوادگی و بهره وری در محیط های شغلی از جمله تاثیرات افزایش نشاط در جامعه است.
وی همچنین از کاهش اختلال های روانی و افسرده خویی در جامعه و در نهایت انباشت سرمایه به عنوان یکی از مهم ترین دستاوردهای نشاط اجتماعی یاد کرد. معاون امور اجتماعی از جمله دیگر مزایای افزایش نشاط در جامعه را کاهش آسیب های اجتماعی، رشد فضایل اخلاقی و پایبندی به آموزه های دینی عنوان کرد و افزود: در این وضع میزان رضایت از زندگی به صورت ذهنی و عینی بیشتر می شود. 
وی با اشاره به این که طرح مساله نشاط اجتماعی در کشور ما تقریباً نوظهور است افزود: باید توجه داشت که در طرح واجرای آن مساله مناسب سازی با هنجارها و ارزش ها و تطابق با سن و جنس و سایر مؤلفه ها فراموش نشود. 


به نقل از روزنامه ایران