اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

برخی کشورها در پی ایجاد اختلافات مذهبی در منطقه هستند

 

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی که به بحرین رفته است، در دیدار با مقامات این کشور از جمله پادشاه، نخست وزیر و رئیس مجلس، بر وحدت مسلمانان و امت اسلامی در مقابل دشمنان منطقه تاکید کرد.  

شیخ حمدبن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین در دیدار با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بر حق ایران در داشتن فناوری صلح آمیز هسته ای تاکید و اعلام کرد، این مساله یک تصمیم حاکمیتی و مربوط به داخل ایران است. 
پادشاه بحرین در این دیدار با اشاره به این که این کشور خواهان ثبات و امنیت در منطقه است و هرگز موضع ایران در حمایت از آزادسازی کویت و حمایت از مسائل کشورهای عربی جهان اسلام را فراموش نمی کند، افزود: منامه به سطح روابط گسترده و استراتژیک با جمهوری اسلامی ایران می اندیشد. وی تاکید کرد: موضع بحرین در قبال جمهوری اسلامی ایران حفظ ثبات و امنیت این کشور است چرا که ایران به ثبات منطقه کمک می کند. ملک حمدبن عیسی آل خلیفه همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران یک کشور برادر است و بحرین خواهان استقرار صلح و ثبات در منطقه است و در مسائل عراق نیز نزدیکی بیش از پیش با ایران را خواستار است. 
لاریجانی در دیدار با شیخ خلیفه بن سلمان آل خلیفه، نخست وزیر بحرین اعلام کرد که برخی در تلاشند میان کشورهای منطقه، ترس و نگرانی ایجاد کنند و به اختلافات مذهبی دامن بزنند.
وی با اشاره به تاریخ منطقه و زندگی شیعیان و اهل سنت در کنار یکدیگر افزود: امروز برخی ها می کوشند مسائل کوچک را در منطقه بزرگنمایی کنند.
به گزارش ایرنا، لاریجانی با اشاره به اقدامات آمریکا در عراق و افغانستان اعلام کرد که آمریکایی ها سیاست مکارانه و مزورانه ای را در این دو کشور اعمال کرده و درصدد است مساله فلسطین به فراموشی سپرده شود.
لاریجانی با ابراز علاقه در خصوص ارتباط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه و نزدیکی بین ایران و بحرین، آن را یک استراتژی بلندمدت دانست و در خصوص حمایت برخی کشورها از صدام در طول جنگ تحمیلی علیه ایران اعلام کرد که آمریکایی ها صدام را علیه جمهوری اسلامی ایران تحریک و متاسفانه برخی کشورهای منطقه نیز از صدام حمایت مالی کردند.
وی در ادامه به بحران اقتصادی آمریکا اشاره کرد و افزود: این بحران زودگذر نیست و ادامه خواهد داشت.
آنها نیز به دنبال ماجراجویی در منطقه هستند و می خواهند از این طریق قیمت نفت کاهش یابد و از سوی دیگر با فروش تسلیحات به کشورهای منطقه، نگرانی هایی در این منطقه به وجود آورند.
در این دیدار، شیخ خلیفه بن سلمان آل خلیفه، نخست وزیر بحرین نیز بر ضرورت گسترش تبادلات بین کشورهای منطقه تاکید کرد و خواستار مستحکم تر شدن روابط با ایران شد.
نخست وزیر بحرین در خصوص مسائل منطقه نیز اعلام کرد که با ایران اتفاق نظر دارد و همواره سعی شده بین کشورهای منطقه تفرقه ایجاد نشود.