اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

لندن؛ میزبان همایش بین‌المللی تقریب شیعه و سنی

 

همایش بین‌المللی تقریب شیعه و سنی با عنوان «وحدت اسلامی؛ رسالتی مقدس و ضرورتی برای پیشرفت امت» به همت انجمن جهانی وحدت اسلامی 11 تیرماه در لندن پایتخت انگلیس برگزار‌می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) به نقل از روزنامه «الشرق» قطر، «کمال الهلباوی» عضو کمیته برگزاری همایش در این‌باره اعلام‌کرد: این همایش با حضور علما و اندیشمندان شیعه و سنی جهان اسلام و غرب و با هدف کاهش چالش‌های مذهبی بین مسلمانان برگزار خواهد‌شد.

چگونگی تأسیس مراکز تقریب بین شیعه و سنی و از بین‌بردن مشکلات جهان اسلام با هدف پیشرفت مسلمانان از موضوعات مورد بررسی در این همایش سه روزه خواهد‌بود.

در پایان همایش مذکور علمای مسلمان شیعه و سنی و گروهی از اندیشمندان مسیحی نشستی با هدف حمایت از ارزش‌های مشترک اسلام و مسیحیت و مبارزه با شیوه‌های اشغال و سلطه در جهان برگزار خواهند‌کرد.

یادآوری‌می‌شود انجمن جهانی وحدت اسلامی از یک سال پیش با حضور گروهی از اندیشمندان شیعه و سنی تأسیس‌شد و این انجمن با اهتمام ویژه خود به اقلیت‌های مسلمان کشورهای غربی، برای یکپارچگی شیعه و سنی و از بین‌بردن اختلافات مذهبی آنان تلاش‌می‌کند.

«عبدالإله بنکیران» رهبر حزب عدالت و توسعه مراکش، «فهمی هویدی» اندیشمند معاصر مصری، آیت‌الله «محمد علی تسخیری» دبیرکل مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی از جمهوری اسلامی ایران، «راشد الغنوشی» رییس جنبش النهضه تونس و «محمد کاظم صوالحه» رییس مبادرت اسلامی انگلیس از جمله مدعوان در همایش بین‌المللی تقریب بین شیعه و سنی لندن خواهند‌بود.