اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اسلام خواهان صلح درجهان است

 

رییس تشخیص مصلحت نظام در بیست و یکمین اجلاس بین المللی گفتمان مذاهب اسلامی رسالت اسلام را ایجاد صلح و دوستی در جهان دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان، اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجلس خبرگان رهبری و رییس مجمع تشخیص مصحلت نظام در بیست و یکمین کنفرانس بین المللی گفتمان مذاهب اسلامی در مکه مکرمه، بر خطر ناامنی منطقه خاورمیانه به علت حضور صدها هزار نظامی بیگانه تاکید کرد و گفت: ما باید به عنوان یک مسلمان به فکر امنیت مسلمانان جهان باشیم زیرا رسالت اسلام جنگ نیست و پیامبر مکرم اسلام (ص) نیز در زمان خود آغاز کننده هیچ جنگی نبودند.

هاشمی رفسنجانی که به عنوان مهمان ویژه در این مراسم شرکت کرده بود، از مسلمانان جهان خواست تا اجازه ندهند ایالات متحده آمریکا همچنان به غارت منابع طبیعی کشورشان ادامه دهد.

رییس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: باید برای تحکیم و تقویت جهان اسلام به یکدیگر متحد شویم و نباید بهانه گیری کنیم بلکه باید اختلاف ها را با گفت و گو و مذاکره برطرف کنیم.

 وی تدوین میثاق نامه ای برای گفت و گو را از انتظارات اصلی اجلاس گفتمان مذاهب اسلامی ذکر کرد و گفت: مبانی و اصول میثاق نامه را باید از قرآن کریم بگیریم که اصل اول آن مشورت است.

در همین راستا، ملک عبدالله، پادشاه عربستان در مراسم افتتاحیه این اجلاس گفت: افراط گرایی چالشی برای دنیای اسلام است که به روحیه صلح طلبی و اهداف عالی دینی حمله می کند.

ملک عبدالله، با اشاره به اهمیت گفتگوی مذاهب اظهار داشت: افراط گرایان در نظر دارند تا با اقدامات خود به طبیعت صلح جو و آرام اسلام در جهان خدشه وارد کنند.

پادشاه عربستان همچنین افزود: همه اینجا جمع شدیم تا به جهانیان بگوییم که ما صدای عدالت، عزت و ارزش های انسانی هستیم، ما صدای همزیستی و گفتگوی منطقی و عادلانه هستیم.

به گزارش خبرگزاری بی بی سی، وی یکی از اهداف این اجلاس را مبارزه با چالش ها و جهل و نادانی دانست و تاکید کرد: ما با غلبه بر این مشکلات می توانیم پیام صلح و دوستی اسلام را به همه ملت های جهان برسانیم.

بیست و یکمین اجلاس وحدت اسلامی با حضور صدها نماینده مسلمان از روز گذشته (15 خرداد) به مدت سه روز با هدف بررسی مشکلات مسلمانان و وحدت اسلامی در مکه مکرمه عربستان آغاز به کار کرد.