اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

برترین‌ خادمان سال تقریب مذاهب اسلامی تجلیل‌شدند

 

چهارمین مراسم کتاب سال تقریب و نیز رسانه تقریبی پیشرو، شب گذشته 17 اردیبهشت‌ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزارشد.

 

به گزارش خبرنگار بخش بین‌الملل خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) از محل برگزاری بیست‌و‌یکمین دوره کنفرانس وحدت اسلامی در سال اجلاس سران، در این مراسم که هم‌زمان با بیست‌و‌یکمین دوره کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی شب گذشته با حضور «محمدحسین صفار هرندی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزارشد از جمعی از اهل قلم و فعالان حوزه تقریب قدردانی‌شد.

در این دوره علاوه بر معرفی کتاب، در بخش‌های تألیف و تصحیح به معرفی و تجلیل از پیشگامان خادمان کتاب و فرهنگ تقریب در سال‌های اخیر اقدام‌شد.

همچنین امسال در بخشی تازه تأسیس از رسانه‌های تقریبی پپشرو نیز تجلیل به عمل‌آمد.

در بخش نگارش کتاب، هیأت داوران کتاب «الوفاق بین المذاهب الاسلامیه»، اثر استاد دکتر «حسین علی محفوظ»، از اساتید برجسته دانشگاه‌ها و مراکز علمی عراق و صاحب ده‌ها عنوان کتاب و مقاله در زمینه آموزش علوم اسلامی به‌عنوان کتاب برگزیده سال معرفی و از نویسنده آن با اهدای لوح سپاس و هدیه تجلیل‌شد.

در بخش تألیف و تصحیح، کتاب «قصة التقریب؛ الامة الواحدة و الثقافة الواحدة»، اثر استاد حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سید هادی خسروشاهی» از سوی این هیأت برگزیده و مورد تجلیل قرارگرفت.

در بخش پیشگامان و خادمان نشر فرهنگ تقریب، با اهدای لوح تقدیر به دکتر «محمود عبدالغنی عاشورا»، رییس دارالتقریب مصر و نیز مهندس «محسن شهیدی»، فرزند مرحوم استاد دکتر «سید جعفر شهیدی» به نیابت از وی، از تلاش‌ها و خدمات ایشان قدردانی‌شد.

همچنین در بخش تجلیل از رسانه‌های تقریبی پیشرو، با اهدای لوح سپاس و هدایا از مدیر مسئولان روزنامه «جمهوری اسلامی» و مجله لبنانی «الکلمة»، آقایان «مسیح مهاجری» و «زکی میلاد» قدردانی‌شد.

هدایای برگزیدگان این مراسم توسط صفار هرندی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت‌الله «تسخیری»، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین «اوحدی»، معاون فرهنگی مجمع به آن‌ها اهداشد.