اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

مجمع تقریب مذاهب اسلامی در راستای تحقق منویات رهبری حرکت می کند

 

آیت الله تسخیری  گفت : مجمع تقریب مذاهب اسلامی در راستای تحقق منویات حضرت آیت الله خامنه‌ای مبنی بر فعالیت‌های وحدت گرایانه درجهان اسلام اقدام کرده که تدوین میثاق وحدت یکی از این اقدامات محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمد علی تسخیری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با شماری ازعلما و روحانیون برجسته پاکستان و همچنین چند تن از سفرای کشورهای اسلامی مقیم این کشور درمحل سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد دیدار و گفت وگو کرد.

وی در این دیدار با برشمردن اهداف تشکیل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت : بر اساس فرمایشات حضرت آیت الله خامنه ای مجمع با هدف نزدیک کردن فرقه‌های مختلف اسلامی تشکیل شد و تاکنون نیز بسیاری از اهداف آن در جهان اسلام محقق شده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: منشور وحدت نقش مهمی در نزدیک کردن مذاهب مختلف اسلامی بر عهده خواهد داشت و بطور قطع در کاهش اختلافات بین امت و دولت‌های اسلامی نیز نقش موثری خواهد داشت.

در پایان سخنان آیت الله تسخیری، سفرای سودان، عربستان سعودی و یمن بطور جداگانه در سخنان کوتاهی، از تصویب منشور وحدت در جهان اسلام استقبال کردند.

سفیر عربستان در پاکستان گفت: تدوین منشور وحدت اسلامی از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی قابل تقدیر است.

وی افزود: علما، روحانیون و دولت عربستان نیز ضمن محکوم کردن افراط گرایی و خشونت طلبی، تلاش می‌کنند وحدت واقعی بین مسلمانان ایجاد شود.

درپایان این دیدار، آیت الله تسخیری با قدردانی از حضور مهمانان در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد با تایید منشور وحدت از سوی علما و روحانیون برجسته جهان اسلام به ویژه پاکستان، جوامع اسلامی شاهد بروز اختلافات فرقه‌ای نباشند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی صبح روز شنبه درصدر هیاتی برای شرکت در همایش اتحاد و همبستگی جهان اسلام وارد اسلام آباد شد و از سوی ماشاالله شاکری سفیر واعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران و جمعی از شخصیت های و علمای برجسته مذهبی پاکستان مورد استقبال قرار گرفت.

همایش اتحاد وهمبستگی جهان اسلام روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری در شهرهای پیشاور و لاهور پاکستان نیز برگزار می‌شود.