اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

خروش بی‌امان جهان اسلام، دشمنان را وادار به شرمندگی می کند

در اهانت دو سال گذشته کشور دانمارک به ساحت پیامبر اکرم (ص) شاهد بودیم در همان مقطع و در همان کشور، قرآن پرفروش‌ترین کتاب سال شد لذا برخوردهای نادرست و غیرعقلانی دشمنان اسلام تأثیرگذار نخواهد بود و قطعاً خروش بی‌امان جهان اسلام آنها را وادار به شرمندگی می‌کند.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد خاتمی، خطیب جمعه نماز عبادی ـ سیاسی جمعه این هفته تهران با اشاره به اینکه به زمان انتخابات نزدیک می‌شویم گفت: این رسمش نیست با برگزاری یک انتخابات کینه‌ چهارساله‌ای را در کشور نهادینه کنیم لذا باید خود را منتخب همه‌ مردم دانسته و رأی‌آوردن را بستری برای انتقام‌جویی ندانیم.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: انتقام‌گیری در شأن یک نماینده‌ جمهوری اسلامی نیست.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و یادآور شد: این حضور به مثابه‌ ناکام‌گذاشتن توطئه‌ها و بیعت مجدد با آرمان‌های شهدا و امام (ره) بوده و در عرصه‌ داخلی و بین‌المللی بسیار تأثیرگذار است.

خاتمی به صدور قطعنامه سوم علیه کشورمان اشاره داشت و عنوان کرد: قطعنامه‌ای که بسیار عجولانه تصویب شد تا در انتخابات تأثیرگذار شود، نشان‌دهنده‌ اهمیت رأی مردم است؛ دشمنان می‌خواهند مردم پای صندوق‌ها نیایند اما به فضل خداوند «عدو شود سبب خیر» و به کوری چشم آمریکا و شورای امنیت مردم هفته آینده پای صندوق‌های رأی غوغا خواهند کرد.

خاتمی تأکید کرد: مردم به کاندیداهایی رأی دهند که پشتوانه‌ حمایت اسرائیل و آمریکا را نداشته باشند؛ به اندک افراد بیچاره و بریده از ملت که توان درک ملت را ندارند و 5 نفر و نصفی در کنار هم نشسته‌اند و خود را آدم می‌دانند نصیحت می‌کنیم که به سیل خروشان ملت بپیوندند که اگر با ملت همراه نشوند در این سیل غرق خواهند شد.

خطیب جمعه این هفته تهران با اشاره به زمان تبلیغات انتخاباتی توصیه کرد: در تبلیغات همه‌ کاندیداها و حامیان آن‌ها قیامت را در نظر داشته باشند و حرف‌هایی بزنند که توان عملیاتی‌کردن آن‌ را دارند؛ جهنمی‌شدن خیلی سخت است و بدبخت‌تر از جهنمیان کسانی هستند که به خاطر دنیای دیگران دین خود را بفروشند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری به معیارهایی که مقام معظم رهبری برای یک کاندیدای اصلح مشخص کرده اند اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب ایمان، اخلاص، دینداری، دردمندی، شجاعت و شهامت، نفرت از بیگانگان و برنامه و تلاش در جهت محرومیت‌زدایی را از معیارهای یک کاندیدای اصلح برشمردند و من یک معیار دیگر را به آن اضافه می‌کنم و به مردم می‌گویم که فقط به خود کاندیدا نگاه نکنید و ببینید حامیان یک نامزد انتخاباتی چه کسانی هستند که قطعاً یک کاندیدا مدیون حامیانش است، لذا باید بررسی کرد که پرونده‌ حامیان یک نامزد انتخاباتی چیست.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی در ادامه عملکرد صدا و سیما و رسانه‌ها را در رابطه با پوشش خبری انتخابات خوب دانست و اظهار کرد: خوشبختانه رسانه‌های ارزشی ما معیارها و مصادیق بداخلاقی انتخاباتی را به درستی منتقل می‌کنند.

وی با توجه به اهانت مطبوعات برخی کشورهای اروپایی از جمله دانمارک و هلند به ساحت نبی اعظم (ص) و حمایت وزیر کشور آلمان از این هتاکی بیان داشت: دشمنان می‌خواهند نور دین و اسلام را خاموش کنند لذا از این خیزش جان‌گرفته‌ اسلام به شدت در هراسند و فکر می‌کنند با این کارهای بچه‌گانه می‌توانند جلوی نشر سریع اسلام را بگیرند که این یک خیال واهی بیش نیست.

خطیب جمعه این هفته تهران تأکید کرد: با توجه به اهانت دو سال گذشته کشور دانمارک به ساحت پیامبر اکرم (ص) شاهد بودیم در همان مقطع و در همان کشور، قرآن پرفروش‌ترین کتاب سال شد لذا برخوردهای نادرست و غیرعقلانی دشمنان اسلام تأثیرگذار نخواهد بود و قطعاً خروش بی‌امان جهان اسلام آنها را وادار به شرمندگی می‌کند.

خاتمی همچنین با اظهار تأسف نسبت به قتل‌عام وحشیانه فلسطینی‌ها در غزه، گفت: این نوع اقدامات وحشیانه با هدف سرکوبی اسلام در منطقه است اما صهیونیست‌ها تردید نکنند که از این کارشان طرفی نمی‌بندند و باید در انتظار انتفاضه‌ جدیدی باشند که قطعا فلسطینی‌ها روزشان را تبدیل به شام سیاه خواهند کرد و مطمئناً خون مظلوم نمی‌خشکد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خطاب به سران دولت‌های اسلامی، گفت: مطمئن باشید سکوت شما چراغ سبز نشان دادن به جنایتکاران صهیونیستی است و امیدوارم اجلاس سازمان کنفرانس اسلامی که در هفته‌ آینده برگزار می‌شود بی‌خاصیت نباشد و در عرصه‌ اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام نیز فعال باشد.