اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

انتقال پیام های غدیر نوید بخش وحدت و انسجام ملی است

 

وزیرامورخارجه کشور در کنگره غدیر مازندران، انتقال پیام های غدیر را نوید بخش وحدت، انسجام و جلوگیری از تفرقه مسلمین جهان دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ساری، دکتر منوچهر متکی وزیر امور خارجه کشور در آیین افتتاحیه کنگره بین المللی غدیر ضمن قرائت پیام دکتر احمدی نژاد گفت: جامعه امروز بشری بیش از هر زمان دیگری نیازمند غدیر، عدالت خواهی و ابعاد شخصیتی امام علی (ع) است و در این رهگذر امروز شاهد آن هستیم که سکولاریسم برآمده از لیبرال دموکراسی بیش از هر زمان دیگری به علی شناسی نیاز دارد.

                                                                

وی با اشاره به رنج و بی عدالتی در دنیای امروز ادامه داد: اندیشمندان، روشنفکران و توده مردم در جهان از اوضاع حاکم بین المللی رنج می برند.

وی افزود: باید مبانی و سیره امام علی(ع) و گفتار و کردار آن امام همام را برای توده های مردم جهان به شیوه ای و برای اندیشمندان و فضلای مختلف به طریق دیگر بیان کرد، چرا که جهان به مدل و الگو سازی از امام علی(ع) نیاز دارد.


وی ارائه بیش از 600 مقاله به کنگره بین المللی غدیر و انسجام اسلامی را بیانگر فراوانی مخاطبان انقلاب اسلامی در جهان خواند و تصریح کرد: دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با بهره گیری از روحیه عدالت طلبانه و قرار دادن عدالت در راس امور، عدالت اسلامی را به عنوان اکسیر شفا بخش بشریت معرفی کرده است.


متکی اظهار داشت: دستگاه دیپلماسی کشور خود را مقید به ترویج فرهنگ غدیر در سراسر جهان کرده و جمهوری اسلامی ایران با بهره گیری از مجموعه آموزه های امام (ره) و انقلاب اسلامی بیشترین اهتمام خود جهت برآوردن نیازهای جوامع محروم کرده است.


وزیر امور خارجه کشور در پایان با بیان اینکه قصد داریم سفرهای دوره ای به خارج از کشور برای انتقال فرهنگ به کشورهای جهان داشته باشیم، یادآور شد: انتقال پیام های غدیر نوید بخش وحدت، انسجام و جلوگیری از تفرقه مسلمین جهان است
.