اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

برگزاری نشست علمی"انسجام اسلامی و سند چشم انداز جمهوری اسلامی"

 

نشست علمی "انسجام اسلامی و سند چشم انداز جمهوری اسلامی" با حضور اندیشمندان حوزه و دانشگاه درمحل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام دکتر محسن الویری استاد حوزه و دانشگاه دراین نشست گفت: انسجام اسلامی نوعی همگرایی، همکاری، بهم پیوستگی اجزا وحس ویژگی مشترک میان آحاد ملتهای مسلمان است و تنها محدود به دولتها نیست.

وی افزود: این انسجام با اتحاد ملی رابطه‌ای ناگسستنی دارند، همانگونه که انسان‌ها هراندازه که بتوانند محیط درون خویش را مدیریت می‌کنند، در محیط بیرون نیز باید مدیریت داشته باشند.

وی ادامه داد: انسجام اسلامی در حیطه فراملی دارای لایه‌های مختلف از جمله انسجام میان مسلمانان، حکومت ها، دولتمردان و نخبگان است.

این استاد حوزه و دانشگاه در خصوص انسجام اسلامی و سند چشم انداز جمهوری اسلامی تصریح کرد: انسجام اسلامی در سند چشم انداز به دو شکل مستقیم و غیر مستقیم بیان شده است.

وی ویژگی‌های مثبت سند چشم انداز نسبت به انسجام اسلامی را واقع گرایی خواند و افزود: سند چشم انداز، انسجام اسلامی را محدود به دولت ها ندانسته است.

الویری با اشاره به بایسته‌های انسجام در سند چشم انداز گفت: دراین سند ضرورت تبیین مفهوم دقیق انسجام اسلامی و تبیین منشوری برای مدیریت آن ولزوم پرهیز از یکسوی نگری مد نظر قرار داد.