اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

همایش «غدیر و انسجام اسلامی» در تهران برگزار شد

 

همایش «غدیر و انسجام اسلامی» در حسینیه محله شهرآرا منطقه دو تهران با حضور جمع یا مسئولان آموزش و پرورش منطقه و دانش‌آموزان آموزشگاه نهضت اسلامی مربیان و اولیا آنها در حسینیه دریانی‌ها برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، همایش «غدیر و انسجام اسلامی» در حسینیه محله شهرآرا منطقه دو تهران با حضور جمع یا مسئولان آموزش و پرورش منطقه دو تهران دانش‌آموزان آموزشگاه نهضت اسلامی مربیان و اولیا آنها در حسینیه دریانی‌ها برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «محمود لطفیان سرگزی» کارشناس فرهنگی ستاد اقامه نماز استان قم، در این مراسم که همراه با جشن تکلیف و جشن عبادت تعدادی از دانش‌آموزان نیز همراه بود، گفت: خداوند متعال به وسیله پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی(ص) چتر وحدت «یا ایها الناس» را در جامعه گستراند و جامعه مسلمین را با آوای محبت «یا ایها الذین آمنوا» با برنامه‌های حیاتبخش و وحدت آفرین و جلوه‌های باشکوه جمعه و جماعت و حج و ... قوام و انسجام بخشید.

پیامبر اسلام با حجه الوداع و غدیر، رضای حق را به ظهور و نعمت و حجت الهی را به کمال رسانید. لذا باید از تمام ظرفیت و عظمت غدیر به زبان روز و در قالب هنر تلاش شود تا زیبایی‌های آن برای نسل جوان ترسیم شود.

کارشناس فرهنگی ستاد اقامه نماز استان قم ادامه داد: عید غدیر روز شادی مسلمانان و عزای دشمن است و علامت عشق به اهل بیت پیامبر (ص) و عشق به قرآن است و این پیوند معنوی بین قرآن و عترت، رشد و تکامل الهی را برای همدم قرآن به ارمغان خواهد آورد و همه مسلمانان مکلف به تبعیت از رهنمودهای قرآنی در همه زمینه‌ها هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین لطفیان با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان اتحاد ملی و انسجام اسلامی از سوی مقام معظم رهبری بر ضرورت تحکیم پایه‌های وحدت در بین مسلمین تأکید کرد و اتحاد را اصلی‌ترین نیاز جهان اسلام دانست.

وی افزود: امروز جهان اسلام برای بازگشت به اتحاد و اقتداری که پیامبر اکرم (ص) برای بنیان نهادن آن زحمات طاقت فرسایی داشته ،راهی جز حرکت بر محور قرآن و اهل بیت (ع) ندارد و قرآن برای جان‌های مستعد و انسان‌های مؤمن، شفا و مایه هدایت است.

لطفیان اظهار کرد: وحدت موجب آرامش اجتماعی، تعامل خوب مردمی در زندگی و باعث حداکثر استفاده از حداقل امکانات در جهت خدمت خالصانه به مردم و جامعه است. فرهنگ غدیر اندیشه‌ مهدی باوری، مهدی یاوری و مهدی زیستن را به ما می‌آموزد و ساده زیستی و قناعت و عبادت و خدمت به مردم و کسب رضایت الهی از ویژگی‌های اصلی زندگانی امام علی (ع) است.

این فعال قرآنی ادامه داد: قرآن سراسر نور است، لطف و کرامت است، رحمت و بشارت است و زیبا کتابی است که هر آنچه را لازمه حیات مادی و معنوی انسان است پیش روی ما نهاده است.

وی گفت: قرآن، کتاب زندگی و جامع همه نیازهای انسانی در راستای هدایت الهی است. جوانان علوی ما انس با کلام الهی دارند و رهنمودهای بلند آن را سرلوحه زندگی خویش قرار می‌دهند.

یادآور می‌شود، در این مراسم به مناسبت عید سعید غدیر و دهه ولایت و میلاد امام هادی (ع) و حضرت مسیح برنامه‌های متنوع اجرا شد و از افراد فعال در امر اقامه نماز با لوح تقدیر و هدایا قدردانی شد.