اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

هیچ گناهی بدتر از ایجاد اختلاف بین مسلمانان نیست

 

امام جمعه مشهد گفت: همه باید بدانیم هیچ گناهی بدتر از ایجاد اختلاف بین مسلمانان نیست و نباید کاری کنیم که در پیکره این نظام و بدنه اجتماعی کشور خدشه‌ای وارد شود.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، احمد علم الهدی در آستانه عید سعید غدیرخم و در جمع هزاران نمازگزار در جوار بارگاه ملکوتی رضوی افزود: در سایه این جریان عظیم، امت اسلامی صورت متحد و منسجم در می آید و این روز زمان انعقاد اتحاد و انسجام اسلامی است.

 

علم الهدی بر اهمیت این روز بزرگ تاکید کرد و گفت: تنها روزی که بعنوان عید اکبر شناخته شده روز غدیرخم است و حتی روز مبعث رسول اکرم که آغاز زمان بعثت بوده است را به این نام نمی‌شناسند. وی خاطرنشان کرد: غدیر تنها یک خاطره نیست که در زمانی واقع شده باشد بلکه این روز هر سال تکرار شده و موضوعی است که به جامعه اسلامی ارتباط مستقیم دارد.

 

               

                                                     

 

علم الهدی اظهارداشت: نقطه انعقاد اتحاد ملی و انسجام اسلامی، علی دوستی است و مسلمانان باید قدر این وحدت را بدانند.

 

وی با بیان اینکه برای متحد شدن مسلمانان در جهان باید دل های آنان با موضوعی خاص پیوند یابد گفت: اگر این عامل پیوند وجود نداشته باشد، وحدت شعاری بیش نخواهد بود.

 

عضو خبرگان رهبری گفت: آن چه که دل‌های مسلمانان را پیوند داده و در قلب بیش از 2/1 میلیارد مسلمان جهان وجود دارد، محبت حضرت رسول است و وقتی محبت ایشان در قلب کسی وجود داشت، دوستی علی نیز در دل وجود دارد زیرا طبق آیات قرآن، علی نفس و جان پیامبر است.

 

وی گفت: مرد و زن مسلمان در هر حزب، گروه، موقعیت اجتماعی و سیاسی باید به این نکته توجه کنند که همه یک ملت واحدند زیرا همه بر گرد دوستی علی می‌گردند و تفاوت‌های سیاسی و اجتماعی نباید بین ملت‌های اسلامی تفرقه ایجاد کند.

 

علم الهدی گفت: همه باید بدانیم هیچ گناهی بدتر از ایجاد اختلاف بین مسلمانان نیست و نباید کاری کنیم که در پیکره این نظام و بدنه اجتماعی کشور بعنوان قدرت سیاسی و اجتماعی منطقه و جهان که همه معادلات استکبار را برهم زده است، خدشه‌ای وارد شود.

 

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه دشمن درصدد ایجاد فرصت مناسب برای براندازی اسلام است گفت: عده‌ای متاسفانه می‌گویند مجلس این دوره کارآمد نبوده و دلیل آن را اعتراض نکردن به فعالیت‌های دولت می‌دانند که این امر خود منشاء اختلاف افکنی است.

 

وی با بیان اینکه کارآمدی و نظارت بهینه که وظیفه مجلس است در این دوره محقق شده است و مجلس در یک هفته 11 وزیر را برای پاسخگوئی به جلسات خود دعوت کرده بود گفت: باید ببینیم اختلاف افکنی بین دو قوه، آن هم جهت بهره‌برداری سیاسی به چه بهایی انجام می‌شود.

 

 علم الهدی همچنین در پایان از موضعگیری نمایندگان مشهد در زمینه پیگیری مسائل فرهنگی در کنار سایر موارد قدردانی کرد.