اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

تدوین منشور وحدت اسلامی ضروری است

 

منشور وحدت اسلامی تدوین شود

 نماینده دزفول پیشنهاد داد که در جهت تحکیم اتحاد ملی و انسجام اسلامی منشور وحدت اسلامی با ساختاری ملی و فراملی تدوین شود.

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سید احمد آوایی که در جلسه علنی مجلس به عنوان سومین ناطق پیش از دستور به ایراد سخنرانی پرداخت، با اشاره به نامگذاری امسال به نام اتحاد ملی و انسجام اسلامی خاطرنشان ساخت: رهبر معظم انقلاب امسال را به نام اتحاد ملی و انسجام اسلامی نامگذاری کردند اما متأسفانه تاکنون با این اقدام فقط برخوردی شعاری و رسانه‌ای شده است، لذا از تمامی نهادهای فرهنگی، پژوهشی و سیاسی به ویژه شورایعالی انقلاب فرهنگی و مرکز پژوهش‌های مجلس می‌خواهم که این اقدام مدبرانه و حکیمانه را طراحی، مهندسی و عملیاتی کنند و منشور وحدت اسلامی و ایرانی را به عنوان یک افق روشن با یک ساختار ملی و فراملی ترسیم و تبیین نمایند.

 نماینده دزفول افزود: علاوه بر این باید آسیب‌های وحدت به طور شفاف بیان شود تا جلوی هر گونه افراط و تفریط گرفته و به عنوان یک برنامه راهبردی برای تمامی نهادهای اجرایی، امنیتی و فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد زیرا اتحاد ملی و انسجام اسلامی مختص به یکسال نیست.

 وی تصمیم رئیس‌جمهور در خصوص ارزیابی عملکرد مدیران را تحسین کرد و گفت: ما نمایندگان باید از این تصمیم حمایت همه جانبه‌ای داشته باشیم، زیرا ناکارآمدی و بی‌تدبیری مدیران ضعیف، زحمات مدیران خدوم را به باد فنا می‌دهد، از طرف دیگر ما نیز باید تاوان ناتوانی مدیرانی که فقط با رودربایستی مدیران ارشد ابقاء می‌شوند را بپردازیم.

 آوایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مشروعیت مدیران به کارآمدی آنهاست، گفت: متأسفانه سنتی در بخش مدیریت کشور ایجاد شده که شاخص‌های فاخر مدیریتی بعضاً جای خود را به جناح بازی، رفیق بازی و قوم‌گرایی داده است که از این رهگذر آسیب‌های جدی و سنگینی بر پیکره نظام اداری کشور وارد شده است.

 نماینده دزفول با اشاره به فرا رسیدن انتخابات مجلس هشتم همچنین از کاندیداها خواست تا ارزشهای نظام اسلامی را نقض نکنند.

 وی به نمایندگان ملت توصیه کرد که از این طریق بلوغ سیاسی و اتحاد را به جهانیان اثبات کنند و به جای بزرگنمایی ضعف‌ها و سیاه‌نمایی چهره‌ها، فرهنگ سازی و روشنگری کنند.

 

تدوین منشور وحدت اسلامی موجب یکپارچگی می‌شود

 همچنین نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان گفت: تدوین منشور وحدت اسلامی موجب یکپارچگی و سربلندی جهان اسلام می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری فارس در گرگان، سیدکاظم نورمفیدی در گردهمایی امامان جمعه شهرهای مختلف استان به مناسبت هفته ولایت در استانداری گلستان افزود: نقش علما در تقویت اتحاد مل و انسجام اسلامی بسیار مهم است

 وی تصریح کرد: وحدت ملی در جامعه موجب می‌شود چرخه توسعه و پیشرفت جامعه اسلامی با شتاب بیشتری به سوی قله‌های پیشرفت حرکت کنند.

 استانداری گلستان هم در این جلسه به انتخابات آینده اشاره کرد و گفت: علمای اسلامی باید برای حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات تلاش کنند.

 یحیی محمودزاده افزود: حضور گسترده مردم به عنوان پشتوانه مردمی نظام در هر انتخاباتی است که در اقتدار ایران اسلامی در صحنه سیاسی دنیا و وضع قوانین و مقررات، ملاک‌ها و معیارهای منطبق بر اسلام تاثیر خود را خواهد گذاشت.

 وی استفاده از نظرات صاحب نظران و عالمان استان را برای توسعه گلستان امری ضروری دانست و افزود: از نظرات و پیشنهادات آنان برای توسعه بیشتر گلستان استقبال می‌شود.