اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

حضور گسترده مردم در انتخابات ، اتحاد ملی را محقق می‌کند

سید " محمدخاتمی "رییس بنیاد باران گفت: انتخابات آزاد، بدون سخت گیریهای بی‌جا و عدم اعمال نظرهای تنگ نظرانه و حضور گسترده مردم در انتخابات از جمله مسائلی است که اتحاد ملی و انسجام اسلامی را محقق می‌کند.


به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی موسسه بنیاد باران ، خاتمی در دیدار با اقشار مختلف مردم شهرهای استان مازندران، افزود: نباید خیال کنیم در غیبت مردم و دلخوری موجود در آنها، می‌توانیم به صورت درستی از کشور دفاع کنیم، بلکه حضور مردم‌این کار را انجام می‌دهد.

وی گفت: مردمی که نشان داده‌اند منصف هستند و جهت‌گیری های درستی در همه عرصه‌ها داشته‌اند پس باید به آنها اعتماد کنیم زیرا حضور پر شور و گسترده مردم موانع را رفع یا کم اثر می‌کند.

                                                       

خاتمی افزود: یکی‌از نکاتی که حضرت‌امام (ره) واقعا به‌آن اعتقاد داشتند اعتماد به مردم بود و اینکه معدل گزینش مردم همان است که به مصلحت نظام است.

رییس بنیاد باران با بیان اینکه انتخاب مردم در مجموع درست بوده و هست، تاکید کرد: اگر هم گاهی انتخابشان بد بوده است در موقعیت خود بهترین برخورد را می‌کنند و از مصالحشان دفاع می‌کنند و آن را اصلاح می‌کنند.معدل تصمیم‌گیری مردم از معدل تصمیم‌گیری مسوولان بهتر و سالم تر بوده است.

خاتمی افزود: مسوولان باید در حرفشان صداقت داشته باشند، عملشان خدمت واقعی به مردم باشد و مردم این احساس را کنند که واقعا برایشان خدمت می‌شود، این امر باعث تقویت دین و نظام است.

وی باتاکید بر اینکه در سایه انقلاب، صاحب نظامی شدیم که عنوان و نام بلند اسلام را در پیشانی خود دارد، اظهارداشت: تلاش برای حفظ و قوت ایران و جمهوری اسلامی، یک وظیفه ملی است.

خاتمی افزود: ایران باید به لحاظ مادی، معنوی، فرهنگی و اقتصادی الگو باشد واگرخدای نخواسته کشور عقب مانده باشد و حق و حقوق مردم رعایت نشود، جفای به اسلام و مردم است.

وی درادمه گفت: رسالت و وظیفه ما دفاع از کشور، تلاش برای عزت و اعتلای کشور، تلاش برای تحقق خواست‌های ملت، حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش ، استقلال از بیگانگان و تحقق و پیشرفت در همه عرصه‌ها در عین حفظ معنویت، اخلاق و ارزش‌های دینی بوده و هست.

رییس موسسه بین‌المللی گفت وگوی تمدن ها، یادآورشد: از یاد نبریم ارزشهای دینی دعوت‌کننده به عقلانیت، معرفت و برخورداری است و اینکه یک انسان مسلمان باید در اوج قدرت و عزت باشد تا طمع کاران نتوانند به او لطمه بزنند و نیز از موضع اقتدار، قوت و آگاهی در عرصه حضور داشته باشد و این خواست اسلامی است که امام مظهر آن بودند.

وی خاطرنشان کرد: درموقعیت کنونی که ما با مشکلات داخلی و خارجی روبرو هستیم و بخصوص تهدیدهاو توطئه‌هایی علیه نظام وجود دارد باید هوشیارباشیم و وحدت ملی را حفظ کنیم و همه کمک کنیم تا تهدیدها علیه کشور کمتر شود و از فرصت‌ها بیشتر استفاده کرد .

خاتمی تصریح کرد: احساس می‌شود دردوماه گذشته فضای‌بین‌المللی علیه ایران آرام تر شده و دیگر بر طبل جنگ نمی‌کوبند و از حمله به ایران کمتر می‌شنویم گرچه شاید آن موقع نیز جنگ روانی برای زمینه‌سازی بود که اجماع برای گسترده‌تر کردن تحریم‌ها علیه ایران پیدا شود، البته هنوز نیز این مسئله وجود دارد و احتمال سخت‌گیری هست.

رییس بنیاد باران افزود: حتی بعضی علائم و نشانه‌هایی می‌بینیم که یک نوع تغییری در برخورد با ایران به چشم می‌خورد،البته نباید هیچ وقت تهدید را منتفی بدانیم. مهم استفاده از این فرصتها است، باید تدبیری بیاندیشیم که با استفاده از فرصتها منافع ملی را تامین کنیم و خطرات و تهدیدها را بی اثر یا کم اثرتر کنیم و از این موقعیتها برای دفاع از منافع کشورمان و پیشرفت و توسعه کشور استفاده کنیم.