اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

همایش زن و انسجام اسلامی در مدینه منوره برگزار شد

 

همایش زن و انسجام اسلامی با حضور زنان مسلمان از کشورهای اسلامی  در محل بعثه مقام معظم  رهبری برگزار شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در این همایش یازده تن از اساتید زن از کشورهای سودان ، پاکستان، عراق، آلمان ، تاجیکستان ، المان و بحرین پیرامون  نقش آنان در انسجام خانواده وانسجام  اجتماع  سخنرانی کردند .

در همایش خانم دکتر مشکین فام سهم زنان را در بازگشت به تمدن اسلامی بسیار زیاد دانست و گفت باید شرایط را فراهم کنیم که زنان ما بتوانند فرزندانی را تربیت کنند همانگونه که در قران کریم منشا احیاء نفوس برشمرده شده است .

وی افزود خانواده اسلامی از دیدگاه اسلام ناب محمدی، خانواده ای بدون تعصب به دور از خرافه و به دور از تسلط یک جنس بر جنس دیگر است .

                             

دکتر احلام از سودان نیز عصر کنونی را عصر زنان نامید و گفت زنان ایرانی و سودانی پیشقراوان حرکت جدید برای احیای تمدن اسلامی در عرصه نقش زن در تربیت خانواده اند وی گفت همانگونه که پیامبر اسلام (ص) تاکید فرموده اند باید به زنان توجه کرد زیرا زنان محور رشد و سازنده نسل آینده است .

هدی عبدالرحمن از بحرین نیز پیرامون چالش های پیش روی زنان را در دنیای کنونی سخنانی ایراد کرد .

وی با ارایه پیشنهاد هایی مبنی بر ارایه الگوی مناسب از زن مسلمان ، برگزاری جلسات مشترک بین زنان در کشورهای اسلامی به منظور ایجاد پویایی زنان و اجرای برنامه های تشویقی برای فراگیر کردن حجاب را و نیز رشد اخلاق اسلامی در خانواده و جامعه را از وظایف نحبگان و فعالان  زن درکشورهای اسلامی برشمرد .

وی گفت برپایی جلسات مشترک بین همه مسلمان اعم از کشورهای عربی و غیر عربی تنها راه تبادل افکار برای ایجاد انسجام است .

خانم زینب از آلمان نیز با اشاره به حکومت جهانی امام زمان (عج) گفت چشم مسلمانان در اروپا به اسلام و جمهوری اسلامی است بیایید اختلاف ها را کنار بگذاریم  زیرا ما مطمئن هستیم درآینده تمام دنیا به ما خواهند پیوست .

در این همایش خانم نانو نسا ء علی محمد از تاجیکستان اشعاری را قرائت کرد .

در این همایش زنان برجسته از کشورهای سودان ، فلسطین ؛ پاکستان ، تاجیکستان ، بحرین ، عربستان ؛ آلمان و افغانیهای مقیم آلمان کنگو  قطر و مقالاتی را ارایه دادند که به دلیل کمبود وقت موفق به ارایه نشدند که قرار شد تمام مقالات ارایه شده در یک لوح فشرده تهیه  ودر اختیار شرکت کنندگان قرار گیرد .