اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

وحدت اسلامی با نام امام خمینی در جهان اسلام آغاز شد

حجت الاسلام و المسلمین سید علی عبد الله صالح با اشاره به تلاشهای بی نظیری که برای تحقق وحدت بین طوائف و مذاهب اسلامی در دنیا ایجاد شده است، تصریح کرد: وحدت اسلامی با نام امام خمینی در جهان اسلام آغاز شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی عبد الله صالح مدیر مرکز اسلامی اهل البیت (ع) در کشور ایرلند در گفتگو با خبرنگار رسا، نسبت به توطئه های دشمنان به ویژه آمریکا و انگلیس در متفرق کردن جهان اسلام خصوصا علمای امت، خواستار هوشیاری بیشتر مسلمانان و اندیشمندان اسلامی نسبت به این توطئه ها شد.


وی صدور فتواهای مغرضانه توسط برخی از علمای سنی علیه شیعیان را یکی از همین توطئه های برنامه ریزی شده عنوان کرد و خواستار عدم توجه اندیشمندان اسلامی به اینگونه فتاوا شد.


وی در رابطه با امکان تحقق وحدت امت اسلامی و یکپارچگی بین آنان تصریح کرد: وحدت اسلامی بر خلاف آنچه که برخی افراد تصور می کنند مساله ای قابل تحقق می باشد و نباید تصور کرد که یکپارچگی بین شیعیان، اهل تسنن و دیگر طوایف اسلامی امری بعید و غیر قابل دسترسی است.


وی تاکید ائمه معصومین (ع) بر ایجاد وحدت با دیگر طوایف اسلامی را یکی از محکم ترین دلایل بر امکان وحدت در جهان اسلام بر شمرد و تاکید کرد: در صورت خیالی و غیر قابل تحقق بودن مساله وحدت شیعه و سنی، ائمه اینقدر مردم را برای تلاش برای تحقق اخوت اسلامی هدایت و ارشاد نمی کردند.


سید علی عبد الله صالح در ادامه به بیان برخی مصادیق محقق شده وحدت اسلامی در دنیا پرداخت و گفت: مسلمانان از سرتاسر جهان اسلام چه سنی و چه شیعی در ادای مناسک حج بصورت یکپارچه در کنار هم می ایستند و اعمال حج را در کمال آرامش و اطمینان برگزار می نمایند.


وی همچنین خاطر نشان کرد: در طول جنگ اسرائیل علیه حزب الله لبنان و بعد از پیروزی حزب الله در این جنگ، مسلمانان جهان اسلام به طور یکپارچه از حزب الله حمایت کردند و به شخص سید حسن نصر الله عشق می ورزیدند که این خود از بارزترین مصادیق وحدت است.


مدیر مرکز اسلامی اهل البیت (ع) ایرلند افزود: سر منشأ دعوت به وحدت اسلامی در جهان اسلام با سخنان و رهنمودهای امام خمینی (ره) آغاز گردید و ایشان با سخنرانی های متعدد و توصیه های مکرر خواستار وحدت بین سنی و شیعی شدند.


این اندیشمند برجسته شیعی با توجه به اینکه مساله وحدت اسلامی منحصر به نخبه ها و احزاب نمی شود و می بایست تمام ملت ها و مسلمانان با یکدیگر متحد باشند خاطر نشان کرد: اندیشمندان و علما باید در گسترش مفاهیم وحدت در بین عوام مردم مسلمان تلاش بکنند و تلاشهای خود را منحصر به طیف خاصی از جامعه که بسیار وسیع هم نیست، نکنند.