اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

بسیج حلقه اتصال و محور اتحاد میان مردم است

بسیج، حلقه اتصالی میان مردم پدید آورده و چون نخ تسبیحی ارتباط‌دهنده و متحدکننده مردم و اقشار مختلف شهرها و روستاها با دیدگاه‌ها و ذائقه‌های گوناگون است.

 

 

 

«لاله افتخاری» رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج، بسیج را نیرویی مردمی دانست و اظهار کرد: ویژگی مردمی‌بودن بسیج و عدم تعریف یکسری موانع سیاسی و اجتماعی در آن، سبب شده تا این نیرو در همه نقاط کشور جای خود را باز کند.

وی ادامه داد: این ویژگی بسیج، حلقه اتصالی میان مردم پدید آورده و چون نخ تسبیحی ارتباط‌دهنده و متحدکننده مردم و اقشار مختلف شهرها و روستاها با دیدگاه‌ها و ذائقه‌های گوناگون است.

 

                                                                    

 

افتخاری در ادامه خاطرنشان کرد: بسیج، یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب است که نقش بی‌بدیلی را در تحقق انسجام بین امت اسلامی ایفا می‌کند و باید گفت، شاید هیچ نهادی نتواند چنین جایگاهی را بدست آورده و چنین نقش‌آفرینی کند و در ساختن کشور و حمایت از دستاوردهای نظام اسلامی و پاسداری از خون شهیدان مؤثر واقع شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نقش یادآور شد: تفکر بسیجی بر پایه خدمت خالصانه با مرز ناشناسی و به دور از بوروکراسی اداری شکل گرفته است و افراد با تمام احساس و ایمان خود تلاش خود را بکار می‌گیرند و خدمت خود را در عرصه‌های علمی، پژوهشی، فناوری، اقتصادی در جای‌جای مملکت ارائه می‌دهند.

وی در تکمیل سخنان خود افزود: روحیه بسیجی‌گونه که بر پایه تبعیت از ولایت فقیه شکل گرفته و برای رضایتمندی و اجرای منویات ولایت فقیه است، هم به بازسازی کشورهای ستمدیده اسلامی چون عراق و فلسطین کمک می‌کند و هم برای مسائل بهداشتی و درمانی آنان و حل مشکلات اقتصادی آنان می‌توانند توانمند بوده و کارهای بسیاری را عرضه کنند و در عرصه‌های مختلف توان خود را در همه جا بکار ‌گیرند.

افتخاری به بیانات امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل ارتش بیست‌میلیونی اشاره کرد و گفت: هم از طرف مسئولین و هم در درون نهاد بسیج باید کارهای بیشتری در این زمینه صورت گیرد و خودباوری که میان بسیجیان وجود دارد، باید تقویت و این روحیه به دیگران القا شود، همچنین دستاوردهای بسیج از اول تاکنون بایستی برای دیگران بازگو شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود تأکید کرد: در نیروی مقاومت بسیج افراد می‌توانند با روحیه‌ای به دور از گرایش‌های سیاسی و ولایت‌مدار وارد عرصه شوند و حمایت‌های مالی و قانونی از بسیج و بسیجیان می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

افتخاری اضافه کرد: تعمیق فرهنگ بسیجی که برگرفته از فرهنگ اسلام اصیل اهل بیت(ع) است و نیز تعمیق باورهای دینی میان بسیجیان می‌تواند در تقویت جایگاه بسیج نقش ویژه‌ای ایفا کند و درخشش احیاگران طیبه بشجره سیج بیشتر و بر سر ملت ایران گسترده شود.