اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

دومین نشست « رسانه، اتحاد ملی و انسجام اسلامی » برگزار شد

مهندس عباس سلیمی نمین، رییس دفتر مطالعات معاصر ایران وکارشناس رسانه در دومین نشست " رسانه ؛ اتحاد ملی وانسجام اسلامی" طی سخنانی اظهار داشت : همه آحاد و اقشار جامعه اصل وحدت را می پذیرند اما تحقق وحدت پیش زمینه فرهنگی می خواهد.

وی افزود: رسانه ها با در نظر گرفتن نگاه های مختلف در جهت نزدیک کردن آحاد و اقشار جامعه به معنای وحدت می توانند با جامعه ارتباط برقرار کنند.

این کارشناس رسانه تصریح کرد: مطبوعات می توانند نسبت به وحدت نقش آفرینی چشمگیر وکارآیی موثری داشته باشند و در منفعت رسانی به جامعه و رفع چالش های دشوار سیاسی، اجتماعی و اقتصادی تاثیر گذار باشند.

                                                               

سلیمی نمین یادآور شد:تلاش برای رشد فکری جامعه و رسیدن به اتحاد وانسجام وظیفه اصلی رسانه هاست که باید پی گیری شود.

این کارشناس رسانه با برشمردن وظایف رسانه ها در تحقق اتحاد ملی وانسجام اسلامی یاد آورد شد: اولین شاخص برای رسانه ها باید تنظیم تعاملات گروهی باشد تا بتوانند عناصر تند رو و نامطلوب در عرصه گروهها و احزاب مهار نمایند. در این صورت حاکمیت وپرچم داری در احزاب به دست عناصر غوغا سالار نمی افتد.

وی خاطر نشان کرد: تحکیم و تقویت جایگاه منافع ملی در افکار عمومی، دومین وظیفه رسانه ها برای تحقق اتحاد ملی و انسجام اسلامی است. رسانه می تواند یک نگاه متحد به منافع ملی را در جامعه ایجاد کند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: مطبوعات باید به وحدت رسانه ای پایبند باشند وموقعیت کشور را در سطح بین الملل متزلزل نسازند. رسانه نماینده ملت است و باید اتحاد را در میان همه اقوام و اقشار جامعه تقویت کند.

همچنین در دومین نشست رسانه، اتحاد ملی و انسجام اسلامی در دانشکده خبر، محمد جواد حق شناس مدیر مسئول روزنامه اعتماد ملی طی سخنانی گفت: توجه به امر حضور مردم در تعیین سرنوشت خودشان و مشارکت آنها در انتخابات از مقوله های مهم در بحث وحدت ملی است.      

                                                                           

وی گفت : همواره حضور مردم در پای صندوق های رای وانتخاب نمایندگان نشان اهمیت به نظام جمهوری اسلامی ایران، جهان اسلام و تشیع بوده و در چنین شرایطی رسانه می تواند زمینه ساز انسجام اسلامی باشد .

حق شناس بحث اتحاد ملی را شامل تمام عناصر فعال، پویا وسازنده دانست و تصریح کرد: این عناصر امکان برقراری وحدت را از منظر کارکردی درحوزه رفتار، کردار و گفتار فراهم می آورند. تمام آحاد ملت اعم از اقوام، مذاهب و ادیان در ایران با تمام نگرش های سیاسی، اجتماعی، پیشینه فرهنگی و هویت ایرانی و اسلامی، تشکل دهنده چهارچوب وحدت ملی هستند.

شایان ذکر است دومین نشست رسانه، اتحاد ملی و انسجام اسلامی دوشنبه 28 آبان ماه از سوی بسیج دانشجویی دانشکده خبر برگزار شد.