اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

ضرورت وحدت به اقتضای شرایط

 

   الان در راس همه مسایل اسلام این قضیه ی مواجهه با امریکاست. اگر بخواهید قدرت ها را جدا کنیم از هم، بخواهیم از هم جدا کنیم، قوا از هم منفصل بشود، کشیده بشود از این طرف و آن طرف، اینها همه اش به نفع آمریکا تمام می شود. و دست هایی در اینجا هست برای ایجاد یک همچه مسایل. این مسایل را ایجاد می کنند و گاهی هم استفاده از روح پاک جوانان می کنند. این جهت خیلی باید مورد نظر همه آقایان باشد، که نبادا یک وقتی ما از آن مسیری که داریم، که امروز فقط یک مطلب است، و آن اینکه الان دشمن ما آمریکاست و باید تمام تجهیزات ما طرف این دشمن باشد. نبادا یک وقتی یک تبلیغات سوئی بشود و یک چیزهایی بشود که اسباب این بشود که نظرهای ما تشتت پیدا کند. افکارمان مختلف بشود. ما یک افکاری داشته باشیم، شما یک افکاری داشته باشید، دستجات دیگر افکاری دیگر داشته باشند. همه افکار الان باد یک [سمت] باشد. چطور در آن وقتی که ما مواجه با این قدرت شیطانی داخلی بودیم، هیچ تشتتی توی کار نبود. همه با هم یک فکر داشته باشیم. همه ((الله اکبر)) می گفتید و مقابله با یک همچه قدرتی می کردید. شما الان می دانید که مقابل ما قدرتی است که صدها مقابل زیادتر از آن قدرت است. هزارها مقابل آن قدرت است. شما امروز یک همچه حالی دارید. مملکتتان یک همچه حالی دارد. مملکت شما الان یک حالی دارد که اگر دیر بجنبیم از بین رفتیم تا آخر. همه ما باید یک صدا باشیم.(1)    

 

                                                       

 

   همه هماهنگ باشید. اگر هم با هم یک حساب هایی دارید، بگذارید کنار این حساب ها را. شما اگر دو نفر باشید با هم یک نزاعی داشته باشید و خدای نخواسته، زلزله بیاید، شما باز می نشینید آنجا به اختلاف؟! نه، رها می کنید و پا می شوید سراغ دفاع از خودتان. این ابرقدرت ها در ایران زلزله راه انداختند. نروید سراغ این. مجهز باشید. مجهز باشید، همان طور که در اوایل انقلاب بودید. حالا هم باشید.(2)

   این قدر، درصدد نباشید که بذر فتنه را بیفشانید و با اجتماعات خودتان فتنه انگیزی کنید. توجه به اسلام داشته باشید، توجه به دیانت اسلامی و قرآن کریم داشته باشید. با سلطه خارجی همه چیز شما از بین خواهد رفت و این اختلاف - خدای نخواسته – موجب سلطه ی خارجی خواهد شد. دشمنان اسلام، دشمنان قرآن کریم ، در کمین اند. آنهایی که اسلام را نمی توانند ببینند و آنهایی که از اسلام سیلی خورده اند در کمین اند.(3)

   شما آقایان توجه دارید و من نباید عرض کنم که ما امروز گرفتار هستیم به چه گرفتاری هایی؛ تمام تبلیغات بر ضد ماست، تمام دنیا به ضد اسلام قیام کرده اند. ما باید برای خاطر خدا، برای به دست آوردن حسنه ی خودمان با هم باشیم، تمام قشرهای ملت با هم باشند.(4)

من باز سفارش می کنم کشور ما در مرحله ی بازسازی و سازندگی به تفکر و به وحدت و برادری نیاز دارد. (5)

 

(1)   صحیفه امام؛ ج 11، ص118-119

(2) همان؛ ج 13، ص 20

(3) همان؛ ج14، ص 290

(4) همان؛ ج20، ص 395

(5) همان؛ ج21، ص 180