اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

مطبوعات وحدت ملی را قربانی منافع خود نکنند

مطبوعات باید اعتماد مردم را جلب کنند و رعایت منافع ملی و مصالح کشور را هرگز قربانی منافع شخصی خویش نکنند تا به این شکل نقش مهمی در تقویت وحدت ملی داشته باشند.

 

 

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، «غلامعلی حدادعادل» امروز 16 آبان‌ماه در مراسم افتتاحیه جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها که امسال نخستین سال برپایی مستقل خود از نمایشگاه کتاب را تجربه می‌کند، با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) که می‌فرماید«قلم علما از خون شهدا برتر است» گفت: این حدیث خود دلیل مستندی برای ارزش کار مطبوعات و فضیلت قلم در نزد خداوند است.

                              

                

وی با اشاره به شهدای رسانه و گرامی‌داشت آن‌ها در جامعه افزود: شهدای رسانه و مطبوعات سند تلاش جامعه رسانه‌ای برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب ـ که همان معنویت است ـ هستند و خوش به سعادت کسانی که خون خویش را مرکب قلمی برای ثبت این ارزش‌ها کردند.

حدادعادل در ادامه به برپایی نخستین دوره مستقل جشنواره مطبوعات پرداخت و تصریح کرد: زمان برگزاری این جشنواره فرصت مغتنمی برای اهالی مطبوعات است که فعالیت خویش را ارزیابی کنند و با خواست و ذایقه مخاطبان نیز بیشتر آشنا شوند.

رییس مجلس شورای اسلامی وجود مطبوعات را نیاز امروز جامعه دانست و اظهار کرد: جامعه مدرن به اطلاع‌رسانی احتیاج مبرمی دارد و مطبوعات و خبرگزاری‌ها ابزار قابل اعتمادی برای رسیدن به این اطلاعات و آگاهی‌ها هستند.

حدادعادل در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر اینکه مطبوعات باید اعتماد مردم را جلب کنند، افزود: رعایت منافع ملی و مصالح کشور از جمله نکات مهمی است که باید از دید ارباب جراید دور نماند و همه اهالی رسانه باید بکوشند با مطالب و نظرات خویش وحدت ملی را توسعه دهند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ حکومت صالحی از حضور مطبوعات و رسانه بی‌نیاز نیست، گفت: مطبوعات، روزنامه‌نگاران و خبرنگاران با ارایه انتقادات و پیشنهادات مردم این فرصت را در اختیار مسوولان قرار می‌دهند که مشکلات و نقاط ضعف را بر طرف کنند. البته این مهم باید با توجه به احترام به طرفین صورت گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در ‌‌پایان سخنان خود تعهد به واقعیت را یکی دیگر از اصول مورد توجه رسانه‌ها شمرد و تصریح کرد: رسانه‌ها باید در اطلاع‌رسانی خود تعادل به جریان سیاسی خویش و واقعیت را لحاظ کنند تا خدای نکرده در این میان واقعیت موجود قربانی منافع شخصی و حزبی نشود.