اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

دولت سعودی جلوی وهابیون تندرو را بگیرد

 

 

 

 

آیت الله مکارم شیرازی در درس خارج فقه به مسئولان سعودی گفت:آنان بایستی با کمک وهابیون آگاه شده، جلوی تندروی ها را بگیرند.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله مکارم شیزاری در درس خارج فقه خود به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع بدست سلفی های متعصب این عمل را محکوم کرد.



این استاد خارج فقه در توصیه به مسوولان سعودی خاطر نشان کرد: آنان بایستی با کمک گروهی از وهابیون آگاه شده، جلوی تندروی ها را بگیرند تا مانع بذر پاشی عداوت و دشمنی میان مسلمانان شوند در حالی که آمریکا و اسرائیل هر کاری که می خواهند انجام می دهند.


                                                             


این مرجع تقلید با اشاره به تخریب قبور مطهر امام حسن، امام سجاد، امام باقر و امام صادق(ع) گفت: آنان به هیچ یک از قبور ائمه رحم نکردند و حتی قبر مالک در بقیع را نیز تخریب کردند و تنها قبر مطهر پیامبر را باقی گذاشتند در حالی که تندروان وهابی از همان اوایل قصد تخریب داشتند اما به دلیل ترس از رویارویی با تمام مسلمین از این کار منصرف شدند.



وی در ادامه تصریح کرد: به اعتقاد غلط وهابیون، علاقه به اهل بیت شرک است، در حالیکه ائمه اطهار(ع) شفاعت کنندگان ما در درگاه خداوند هستند.



آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به کشتارهای وسیعی که هر روز در عراق رخ می دهد افزود: هیج خانواده عراقی نیست که شهیدی از دست نداده باشد و برخی گروه های تندرو چگونه اسلام را با کشتارهای بی رحمانه توجیه می کنند.



آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: مسلمانان نباید با حرکات و الفاظ و تعبیرات غلو آمیز بهانه به دست دشمنان سلفی دهند و امیدواریم با بیداری مسلمانان و دولت سعودی هرچه زودتر قبور ائمه بقیع بازسازی شود.



وی در ادامه افزود: گاهی مشاهده می شود که مجالس ائمه(ع) با گناه آلوده شده و طلاب و خطبا و مداحان نباید مجالس را به افراد ناآگاه و افراطی بسپارد که باعث سو استفاده شود.