اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

قدس٬ محور وفاق

 

((قدس))؛میعاد آرمان های مسلمانان

 

                                                                                      

   دنیای معاصر در کش و قوس دمادم خود با ایدئولوژی ها و مکاتب متعدد به دنبال سعادت بشری می گردد. در واقع پس از قرون سیاه و تاریک وسطی ، رنسانس یا نوزایی و تحولی که در کشور های غربی پدید آمد تقابل با دین و روشنگری را منجر شد. تفسیری از زندگی که تازه متولد شده باشد بدون آن که به گذشته ای فکر کرد و یا آن که خواست به آن رجوع نمود.

    اسلام طلیعه بیداری بشر است در آن هنگامه ای که در سلسله ی ادیان الهی دینی کامل و جامع بر بشریت نازل شد که بشارت آن در ادیان گذشته نیز بیان گردیده بود. آیینی متکامل که تمامی دستورات و روش های زندگی سعادتمندانه را در بطن خود گنجانده است و مسلمانان این گرویدگان به آیین حق که با تمسک به فرایض و منویات الهی مسیر پر فروغ و زندگی ساز را می پیمایند و در این میان بی هیچ تردیدی منجر به روشنایی بخشیدن به دنیای پیرامون خود و سعادت بشری می شوند و این مسیر اعتقادی سوداطلبی کسانی را که آیین یا دین خود را تحریف نموده و به اشکال مختلف به خواست شخصی و منفعت های گروهی در آورده اند، نقش بر آب می کند.

    و اینک درعصر تقابلی که سودا گران حقیقت گریز ایجاد نموده اند نژادپرستی و یا اصطلاح آپارتاید به واقع نمایان گردیده و پافشاری بر منفعت های مکاتب ساختگی به دست بشرافزون تر. 

    صهیونیسم یکی از این مکتب ها است. گروهی که معتقد هستند جهان در سلطه آنان است و باید خواسته های خود را بر سایر انسان ها تحمیل نمایند و گستره حکمرانی و خواهش های نفسانی خود را افزایش دهند و در نهایت منافع استکبار جهانی را برای اقتدار بخشیدن به امپریالیسم بین الملل تأمین سازند و در این اثنا کسب مال و جاه برای فریفته شدگان این پندار پوشالی نهایت پیروزی است و تقویت اینگونه تصورات برای استکبار نزدیک شدن به هدف و ایجاد وسیله های متعدد برای افزایش نیروهای تحت نفوذ و گسترش ظلم و به استیصال کشاندن انسان های رنج دیده و مظلوم.

 

                                       

 

    و می بینیم خشونت طلبی قدرتی بی اساس به نام اسراییل را به عنوان حکومتی مجعول و ساخته شده به دست انگلیس این استعمارگر پیر و مورد حمایت آمریکای خونخوار و اطرافیان سرسپرده آن که چگونه انسان های مظلوم فلسطین را مورد تعدی قرار داده و خانه و کاشانه ی مسلمانان و آزادی خواهان و قبله اول مسلمانان و میعاد گاه ادیان آسمانی، مسجد الاقصی، را مورد هجمه قرار می دهد.  

    امروزه بیش از چهار میلیون فلسطینی آواره ی اردوگاه های کشورهای همجوار می باشند. انسان هایی که برای تداوم عزت و اقتدار خود جان شیرین را تقدیم نموده و بسیار افرادی که در اسارت به سر می برند اما از هویت، دین و ملیت خود کوتاه نیامده اند.

    در چنین دنیای سرشار از نخوت که در یوغ طاغوت به سر می برد مردی که نفس قدسی اش ادامه راه نبوت بود بر جان تشنه و حقیقت طلب انسان پیام وحدت و حمایت مداوم از برادران دینی و کشورهای مسلمان به خصوص فلسطین را صلا زد و عمل به آیه ((واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا و ذکروا نعمه الله علیکم اذ کنتم اعداء فألف بین قلوبکم فأصبحتم بنعمته اخوانا )) (آل عمران آیه 103 )  را لازمه بقا و بالندگی اسلام دانست.

    روز قدس تأکیدی است بر حضور هوشمندانه ی امت اسلام برای حمایت از آرمان های خود، جلوگیری از تعرضات بیگانگان، تقویت وحدت کلمه و یکپارچگی و رعشه انداختن بر تن فرصت طلبان و استواری بر مسیر اعتقادی.

    امام خمینی (ره) بر زنده نگاه داشتن روز قدس تأکید فراوان داشتند زیرا که اسلام به علت جامعیت خود همواره مورد آماج قدرت های سلطه گر است و این روز میعاد گاه پایداری، مقاومت و اتحاد بین مسلمانان برای جلوگیری از عملی شدن خواسته های بیگانگان و نمایان ساختن شکوه و عظمت اسلام است و تجهیز کشور های اسلامی علاوه بر اعتقادات راستین به امکانات روز و مدرن مصداق آیه (( و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه و من رباط الخیل))( انفال آیه 60 ) برای بر پا داشتن حکومت واحد اسلامی به یاری حق تعالی می باشد تا زمینه سازی ظهور حضرت ولیعصر (عج) و سپردن منصه عدالت به آن عادل جهان گستر و طلوع فرخ بال اسلام ناب محمدی (ص) بر گستره هستی فراهم گردد. ان شاءالله