اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

جشنواره امام رضا تبلور اتحاد ملی و انسجام اسلامی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازنداران برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) را اشاعه فرهنگ بیداری و بندگی در قبال رب العالمین عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، محمد اسماعیل امامزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: ائمه معصومین هسته و کانون اصلی عشق و محبت فطرت های پاک انسان در همه گستره جغرافیایی زمانی و مکانی تاریخ خلقت هستند.

وی افزود: بدون کوچکترین تردید در صورت معرفی صحیح ائمه اطهار (ع) و کسب شناخت انسان ها به عنوان الگوی فکری و عملی جهان را به بهشت سرای آرمانی بدل خواهند ساخت.

امامزاده از حضرت ثامن الائمه علی بن موسی الرضا (ع) به عنوان محبوب و معشوق همه ایرانیان یاد کرد و ادامه داد: مسلمانان و حتی غیر مسلمانان جهان با قرار گرفتن در این حلقه عشق شاهد شیدایی و دلدادگی بیشتری هستند.

امامزاده صحنه آرایی هنرمندان کشورمان و حتی جهان اسلام زیر خیمه مقدس و نورانی جشنواره امام رضا (ع ) در چند سال اخیر را از مظاهر دلدادگی آنان به این امام بزرگوار بر شمرد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را در تعامل جدی و دریافت کننده آثار ارادت و عشق ورزی اصحاب فرهنگ و هنر کشور و جهان دانست .

وی جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) را تبلور واقعی اتحاد ملی و انسجام اسلامی ذکر و این امام معصوم را محور تشریک مساعی نخبگان داخلی و خارجی معرفی کرد و ثمره این جشنواره عظیم را اشاعه روح تعهد و ترویج فرهنگ بیداری در قبال رب العالمین و ستیزندگی در برابر زشتی ها قلمداد کرد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برپایی چنین جشنواره هایی را گام بلندی در احیای مبانی هویت انسانی و حرکتی عظیم و وصف ناشدنی عنوان کرد و آن را ناشی از توجهات بی حد پرودگار متعال و فیوضات بی پایان امام رضا (ع ) به مجموعه ارشاد برشمرد .

جشنواره نامه ای به امام رضا (ع ) از برنامه های پنجمین جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا ( ع ) طی فراخوانی تا تاریخ 15 مهرماه اقدام به دعوت از نویسندگان و هنرمندان برای شرکت در این حرکت عظیم فرهنگی کرده است.