اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

نماز نماد وحدت ملی است

مشاور وزیر و دبیرستاد عالی کانون های فرهنگی، هنری مساجد کشور گفت: نماز نماد وحدت ملی و هدیه الهی است.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام حمیدرضا سلیمانی در عصر نخستین روز از برگزاری شانزدهمین اجلاس سراسری نماز افزود: اولیاء و اوصیای الهی در راستای تقویت و ترویج فرهنگ غنی نماز بسیار کوشیده اند.

وی با بیان اینکه نماز تنها حربه ای است که می تواند شیاطین را نفس گیر کند، گفت: در جنگ با دشمن جهانی و تهاجم فرهنگی برنده ترین سلاح، نماز است.

حجت الاسلام سلیمانی در ادامه استفاده از هنر و جلب مشارکت دست اندرکاران، حمایت مناسب از ناشران و تولید کنندگان آثار نماز، تجهیز کتابخانه های مساجد، مدارس و عمومی، تبادل تجربه با کشورهای اسلامی در امر نماز و اطلاع رسانی مناسب در فریضه الهی نماز را از جمله تکالیف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برابر نماز دانست.

                                                  

وی افزود: خرید 44 هزار جلد کتاب با موضوع نماز به ارزش 620 میلیون ریال و توزیع در 1000 کتابخانه مسجد، مدرسه و عمومی و حمایت از 194 فیلم کوتاه و بلند مرتبط با نماز از جمله فعالیت های سال گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ترویج فرهنگ نماز است.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی، هنری مساجد کشور، برپایی 35 نمایشگاه استانی، 10 جشنواره با موضوع نماز و نیایش در 10 استان، تولید و ارسال هزاران خبر مربوط به نماز از طریق خبرگزاری شبستان، فعالیت های مطالعاتی و تحقیقاتی و نشست های تخصصی را از دیگر فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال گذشته عنوان کرد.

وی گفت: برگزاری جشنواره نماز و نیایش، جشنواره مطبوعات با موضوع نماز، آموزش حضوری و غیر حضوری دو هزار کارمند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمایت از فیلم های کوتاه و بلند، حمایت از خبرگزاری ها و مطبوعات که به نماز اهتمام ویژه دارند، حمایت از پایان نامه های با موضوع نماز، تولید نماهنگ اذان، تعمیق فرهنگ نماز در خانواده و ارسال کتب نماز به کتابخانه های مساجد از جمله برنامه های سال جاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای گسترش فرهنگ نماز است.

گفتنی است شانزدهمین اجلاس سراسری با عنوان نماز و خانواده با پیام مقام معظم رهبری و حضور رییس جمهوری، رییس ستاد اقامه نماز و مسئولان عالی رتبه کشور در سالن همایش های استانداری مرکزی در اراک آغاز به کار کرد.