اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

حوزه‌های علمیه باید تحقق انسجام اسلامی ‌را رهبری کنند

رئیس پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی خواستار رهبری انسجام اسلامی ‌توسط حوزه‌های علمیه شد.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، حجت الاسلام نجف لک‌زایی در همایش علمی‌کاربردی تبلیغ در دارالشفاء قم با اشاره به اهمیت مسئله اتحاد ملی و انسجام اسلامی‌در میان کشورهای اسلامی ‌و مسلمانان گفت: اگر این مسئله تحقق یابد قدرت جهان اسلام متمرکز شده و دیگر تهاجم‌ها علیه اسلام موفقیت آمیز نخواهد بود.

وی تصریح کرد: به طور کلی راهکاری که برای اتحاد ملی و انسجام اسلامی ‌میان مسلمانان به نظر می‌رسد، محوریت قرآن، سیره پیامبر(ص) و مکتب اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام لک‌زایی بر اخوت و وحدت بیشتر میان مسلمانان تأکید کرد و گفت: مسلمانان باید با وحدت و یک دلی میان یکدیگر به عقاید هم احترام گذاشته و اختلاف‌ها را به جنجال و چالش تبدیل نکنند.

وی با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه و مبلغان بر افزایش وحدت میان مسلمانان اظهار داشت: تنها مکانی که می‌تواند به لحاظ فکری انسجام اسلامی ‌را رهبری کند، حوزه‌های علمیه است.

رئیس پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی افزود: همچنین مبلغان به لحاظ این که پیام رسان ‌مسائل اسلامی‌ در کشور و خارج از کشور هستند، می‌توانند به وسیله با اهمیت جلوه دادن وحدت، بر این مسئله تأکید داشته باشند.

وی در ادامه به وضعیت فعلی جهان اسلام اشاره کرد و گفت: در بعد فرهنگی مهم‌ترین مشکل که اسلام را تهدید می‌کند بحث ناتوی فرهنگی است که این مسأله هویت اسلامی‌و بحران معنویت اسلام را مورد تهدید قرار داده است.

لک زایی عنوان کرد: پادزهر این مسئله بیداری جهان اسلام است که با انقلاب اسلامی ‌به رهبری امام خمینی(ره) آغاز شد و این مسئله باید تقویت شود.

حجت الاسلام‌لک زایی، در خصوص مسائل اقتصادی جهان اسلام نیز گفت: بازارهای اسلامی‌باید از تک محصولی و وابستگی به نظام سلطه، جدا شوند و با تکمیل بازارهای مشترک اقتصادی اسلامی‌بر همکاری مسلمانان بکوشند.

وی در پایان گفت: همچنین باید سازمان کنفرانس اسلامی‌بیشتر فعال شده و با یکپارچگی و توجه بیشتر به مسائل مسلمانان برای حفظ حقوق آن‌ها تلاش کند.