اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

وحدت باعث توسعه و پیشرفت جامعه مسلمانان می شود

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: وحدت توسعه و پیشرفت جامعه را به همراه دارد و ملت های مسلمان باید به واسطه اسلام وحدت خود را تقویت کنند تا زمینه های تعالی آنها فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر در شهرستان خمین، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، فرزند آیت الله عبدالله جوادی عاملی عصر روز گذشته در همایش اتحاد ملی و انسجام اسلامی در شهرستان خمین افرود: زمان کنونی مقطع حساسی برای مسلمانان جهان است و باید بیش از پیش وحدت، همدلی و اتحاد بین خود را تقویت کنند و روی اشتراکات کار کنند.

این اندیشمند علوم دینی با تاکید بر اینکه اسلام نقطه اشتراک پر قدرت همه مسلمانان است اضافه کرد: دین اسلام باید به عنوان کانون اصلی اتحاد دربین ادیان الهی تقویت شود.

وی نقطه تاکید حضرت امام خمینی (ره) حفظ وحدت کلمه و اتکا به خداوند متعال برای رسیدن به پیروزی  عنوان کرد و در ادامه گفت: پیام امام خمینی و توصیه های رهبرمعظم انقلاب را باید سرلوحه کارهای خود قرار دهیم و هوشیارانه عمل کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اختلافاتی که در جامعه روی می‌دهد، زمینه‌ساز رشد و تعالی است اظهار داشت: نباید این اختلاف نظرها به مخالفت منتهی شود که موجبات نابودی جامعه را فراهم می‌آورد.

آملی، علت عمده اختلافات را مطبوعات و رسانه‌های غربی ذکر کرد و افزود: آنانی که هویت ملی و اسلامی را که برخاسته از یک حقیقت است باور ندارند نمی‌توانند اتحاد ملی را به وجود آورند.

وی فعال کردن چرخه اتحاد در کشور و حمایت همه جانبه از آن زمینه ساز اتحاد ملی و اسلامی خواند و گفت: اتحاد بین حوزه و دانشگاه، وحدت دولت و ملت از محورهای اساسی فعال کردن چرخه وحدت به سمت اتحاد ملی است.

همایش یک روزه  اتحاد ملی و انسجام اسلامی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان خمین و با حضور استادان، اندیشمندان و دانشجویان برگزار شد.