اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

همایش «رهبران تشیع الگوی وحدت اسلامی» برگزار شد

 

 همایش «رهبران تشیع الگوی وحدت اسلامی» به منظور تجلیل از مقام شامخ شهید عارف حسین الحسینی با حضور اندیشمندانی از جهان اسلام در تالار قدس مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

 

به گزارش آینده روشن به نقل از مرکز خبر حوزه، در این همایش قائم مقام رهبر شیعیان پاکستان با اشاره به شخصیت علامه شهید عارف حسین الحسینی تواضع، جدیت در تحصیل و تلاش برای تحقق وحدت اسلامی را از ویژگی‌های شهید عارف حسین الحسینی برشمرد و گفت: آن شهید در مکتب امام راحل تربیت شد و قلب او پر از عشق به خمینی(ره) بود.

حجت‌الاسلام سید محمد تقی نقوی افزود: شهید علامه سید عارف حسین الحسینی در همه مسائل پیرو عملی امام خمینی(ره) بود.

وی با اشاره به ترفند دشمنان اسلام در ایجاد تفرقه و اختلاف بین امت اسلامی بر لزوم حفظ هوشیاری مسلمانان تأکید کرد و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و گسترش فرهنگ تشیع سبب شده است که دشمن دامنه توطئه و فعالیت‌های ضد شیعی خود را گسترش دهد و برای رسیدن به اهداف شیطانی خود بین مسلمانان، جنگ و بردار کشی را ترویج کند.

قائم مقام رهبر شیعیان پاکستان به نقش مهم و جایگاه خطیر رهبری در نظام سیاسی اسلام اشاره کرد و گفت: ما تابع ولایت فقیه می باشیم، زیرا تفکر دین مدار ولایت فقیه، تنها تفکری است که در برابر هجوم ضد دینی استکبار ایستاده است.

در ادامه این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین سید ظهیر الحسینی از اندیشمندان مسلمان آمریکا با تمجید از شخصیت شهید علامه سید عارف حسین الحسینی گفت: علامه عارف حسینی منادی وحدت اسلامی در پاکستان بود و رمز موفقیت جامعه اسلامی پاکستان ادامه راه آن شهید است.

در ادامه این همایش صاحب‌نظرانی از کشورهای مختلف ضمن تبیین شخصیت علامه سید عارف حسینی نقش عالمان شیعی را در ایجاد وحدت میان امت اسلامی مورد تأکید قرار دادند.