اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

مسابقات بین المللی قرآن عامل وحدت و انسجام جامعه اسلامی است

 

حافظ کل قرآن اعزامی ازتایلند، تأثیر مسابقات بین المللی قرآن در وحدت مسلمانان را مثبت ارزیابی و بر نقش این مسابقات درجلوگیری ازتفرقه تاکیدکرد.


ذکریا احمد، حافظ کل قرآن کریم اعزامی از کشور تایلند در بیست و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم به خبرنگار شبستان گفت: مسابقات بین المللی قرآن در تهران با شعار "وحدت ملی و انسجام اسلامی" توانسته قاریان و حفاظ سراسر جهان اسلام را گردهم آورد که این امر تأثیر به سزایی در انسجام مسلمین دارد.

وی افزود: در این دوره از مسابقات، مسلمانان از طوایف و مذاهب مختلف اعم از شیعه و سنی در یک محل گردهم می آیند تا علاوه بر اتحاد اسلامی، همبستگی خود را در معرض دید جهانیان بگذارند.

ذکریا احمد خاطرنشان کرد: در این مسابقات مسلمانان پی می برند که تفرقه نیروی مسلمانان را تحلیل برده و دلیل اصلی ضعف مسلمانان است.

وی سطح کیفی بیست و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در بخش حفظ را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: امسال در رشته حفظ کل قرآن، حافظان توانایی در مسابقات شرکت کرده اند که در تجوید قرآن نیز مسلط هستند.

احمد ذکریا که برای نخسین بار در مسابقات بین المللی قرآن در ایران شرکت می کنند، یادآور شد: تایلند در زمینه حفظ قرآن در حال پیشرفت است و با برگزاری مسابقات داخلی، برگزیدگان و نفرات برتر را به مسابقات بین المللی عربستان، دبی و ایران اعزام می کند.

بیست و چهارمین دوره مسابقات بین المللی حفظ، قرائت و مقالات قرآنی 19 مرداد باحضور رییس جمهور و نمایندگان 53 کشور جهان در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز به کار کرد و تا 25 مرداد هر شب از ساعت 16 تا 22 میزبان عاشقان کلام وحی است.