اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

کشورهای منطقه درمسایل مورد اختلاف با تدبیر موضع گیری کنند

 

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : کشورهای منطقه در مسایل مورد اختلاف با حکمت و در جهت مصالح جهان اسلام موضع‌گیری کنند.


به‌ گزارش ‌ایرنا به ‌نقل ‌از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار "راشد بن سعدالدوسری " سفیر بحرین در ایران افزود : اتحاد کشورهای منطقه و همکاری آنها با یکدیگر ضروری است.

وی تصریح کرد : امروز عوامل زیادی برای برهم زدن روابط کشورهای اسلامی و به ویژه در محدوده خلیج فارس فعال هستند تا مانع یکپارچگی آنها در خصوص مشکلات اصلی منطقه و جهان اسلام شوند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت تاکید کرد ، جمهوری اسلامی ایران همواره‌ تلاش دارد تا روابط خود با کشورهای منطقه را تقویت کند و نامگذاری امسال به نام انسجام اسلامی نیز در این راستا صورت پذیرفته است .

هاشمی رفسنجانی با اشاره به عکس العمل شتابزده رییس جمهوری آمریکا در مقابل اظهار نظر رییس جمهوری افغانستان و نخست وزیر عراق مبنی بر رضایت از همکاریها و کمکهای ایران گفت : این موضع‌گیری آقای بوش نشان می‌دهد که استکبار در جهت تفرقه جهان اسلام عمل می‌کند و راضی به دوستی کشورهای اسلامی با یکدیگر نیست.

وی با یادآوری مسایل و مشکلات مسلمانان به ویژه در عراق ، افغانستان ، لبنان و فلسطین تاکید کرد : امکانات کشورهای ‌اسلامی باید برای حل این موضوعات بسیج شود که هم به ‌نفع اسلام و هم در راستای تقویت منافع ملی کشورهای منطقه است.

سفیر بحرین در تهران نیز در دیدار با هاشمی رفسنجانی تقویت و گسترش روابط دو کشور را به ‌نفع جهان ‌اسلام خواند و گفت : بحرین خواهان روابط دوستانه و به دور از هیاهو با جمهوری اسلامی ایران است .

سعدالدوسری افزود : سرنوشت کشورهای اسلامی در منطقه به یکدیگر گره خورده و حل مشکلات بدون همکاری و ایجاد روابط دوستانه میسر نیست.