اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اهداف انسجام اسلامی باید برای علما و نخبگان مسلمان تشریح شود

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر اینکه تشریح اهداف انسجام اسلامی برای علمای مسلمان و گسترش آن میان نخبگان از ضرورتهای رسیدن به این هدف محسوب می شود، علمای اسلامی را به عنوان ورثه انبیا، از پیشتازان حقیقت انسجام اسلامی معرفی کرد.

 

آیت الله محمد علی تسخیری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اگر علما ایده انسجام را به طور کامل بپذیرند، می توان آن را بین سایر نخبگان، اساتید دانشگاه ها، رهبران نهضتها و دیگران گسترش داد و آنها را متقاعد کرد که مسئله انسجام یکی از ویژگیهای بزرگ اسلام است. جا دادن این ایده در دل و ذهن علما و نخبگان باعث می شود توده های مسلمان در هر کجای جهان به سوی این هدف حرکت کنند.

 

               

 

آیت الله تسخیری با اشاره به اینکه اگر به مسلمانان تفهیم شود انسجام خواسته اصیل اسلام بوده و تنها راه نجات از این وضعیتی است که امت اسلامی گرفتار آن شد، بستر مناسب برای وحدت اسلام فراهم خواهد شد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: در سطح جهان اسلام، نهادهایی وجود دارد که نمود انسجام محسوب می شوند یکی از آنها سازمان کنفرانس اسلامی است که در زمینه های سیاسی اقتصادی، فرهنگی فعالیت می کند. از دیگر سازمانها می توان به مجامع فقهی و ارگانهای بزرگ فرهنگی نظیر آیسیسکو که مسئول انسجام فرهنگی جهان اسلام است اشاره کرد، اما باید نقش اول در این زمینه را علما به عهده گیرند چرا که آنها ورثه انبیا بوده و باید پیشتاز حقیقت انسجام باشند.

وی تأکید کرد: یاری گرفتن از علما به عنوان پیشتازان بحث انسجام از مسئولیتهای مجمع جهانی تقریب مذاهب است که تاکنون ارتباطات مناسبی با علمای سراسر جهان اسلام برقرار گرفته است.نایب رئیس اتحادیه علمای مسلمان گفت: به عنوان بخشی از فعالیتهای سال انسجام، از ابتدای سال در اجلاسهای بزرگ و بین المللی استانبول، مصر، دبی، لندن، مالزی، سریلانکا، تایلند شرکت کرده ایم و تا پایان سال در اجلاسهای دیگری نیز شرکت خواهیم کرد. شرکت در اجلاسها و همایشهای بین المللی یک شیوه روش فعالیت است، یک روش دیگر کوشش در راه نوشتن و تعمیم ایده منشور اسلامی است که در این رابطه اقدامات خوبی انجام شود .