اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

فراخوان دومین جشنواره طلیعه ظهور در بخش خوشنویسی

 

اداره کل ارشاد اسلامی استان قم از هنرمندان در بخش خوشنویسی برای شرکت در جشنواره طلیعه ظهور دعوت کرد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، فراخوان دومین جشنواره فرهنگی هنری طلیعه ظهور در بخش ادبی با هدف معرفی و تشویق استعدادهای خلاق و آثار ارزشمند هنرمندان و فرهیختگان با موضوع مهدویت، انتظار و انسجام اسلامی و تبلیغ و ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار از طریق بر پایی جشنواره، نمایش آثار، چاپ و انتشار آثار فاخر اعلام شد.

موضوع آثار ارسالی باید نگاهی هنرمندانه به موضوع مهدویت و انتظارو شامل آیات، روایات و احادیث مرتبط با موضوع امام زمان (عج) باشد.

هنرمندان می توانند آثار خود را در خطوط نستعلیق، نسخ، ثلث و شکسته و نقاشی خط ارایه کنند و حد اکثر اندازه آثار باید از 70×100 کوچکتر باشد.

تکمیل فرم تقاضای شرکت در جشنواره و الصاق برچسب مشخصات آثار ارسالی الزامی است.آثار برگزیده شده در اولین جشنواره طلیعه ظهور که جایزه کسب کرده بودند، تنها در بخش نمایشگاهی پذیرفته می شوند وآن آثار نمی توانند در بخش مسابقه شرکت کنند.

آثار هنری فاخر با تشخیص و نظر کارشناسان جشنواره در صورت توافق با هنرمند خریداری می شود.

مسئولیت نگهداری آثار بعد از دریافت، تا پایان جشنواره، به عهده دبیرخانه جشنواره است وهر گونه خسارت وارده به آثار پس از تحویل، با نظر کارشناسان انجمن هنرهای تجسمی استان مشخص و پس از موافقت دبیر از سوی دبیرخانه جشنواره جبران می شود.

دبیرخانه جشنواره از پذیرفتن آثار معیوب معذور است. حتی الامکان آثار بدون قاب ارسال شود چون دبیرخانه مسابقه هیچگونه مسئولیتی در قبال خسارت وارده و یا مفقود شدن آثار ارسالی از طریق پست ندارد.

بر گزار کننده مجاز است که آثار منتخب را در نقاط مختلف اعم از داخل یا خارج به نمایش بگذارد و از این آثار در انتشارات خود با ذکر نام عکاس استفاده کند و چنانچه این امر به کسب در آمدی بینجامد، برگزار کننده مطابق تعرفه خود هزینه استفاده از عکس را به صاحبان اثر پرداخت می کند.


دیپلم افتخار، تندیس جشنواره ودو سکه بهار آزادی، جایزه نفر اول هر گرایش، دیپلم افتخار ، تندیس جشنواره و یک سکه بهار آزادی، جایزه نفر دوم هر گرایش، دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و نیم سکه بهار آزادی، جایزه نفر سوم هر گرایش است.

هیئت داوری از پیشکسوتان و صاحب نظران هنرخوشنویسی کشورهستند. علاوه بر جوایز فوق به کلیه شرکت کننده گان که آثارشان در جشنواره پذیرفته شده و به نمایشگاه راه یافته باشد، گواهی شرکت اعطا می شود.دبیر خانه دایمی جشنواره فرهنگی هنری طلیعه ظهور با همکاری انجمن هنرهای ادبی استان قم این بخش را برگزار می کند.شایان ذکر است دومین جشنواره طلیعه ظهور با شعار مهدویت محور اتحاد ملی و انسجام اسلامی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار می‌‌ شود.