اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

جهان اسلام بحث شیعه و سنی را کنار بگذارد

 

مسلمانان باید علی‌رغم همه توطئه‌های دشمنان منسجم شوند و بحث شیعه و سنی را کنار بگذارند؛ چرا که همه زیر لوای اسلام و رسول مکرمش(ص) زندگی می‌کنیم و این یک اصل است که باید روی آن تکیه شود.

 

آیت‌الله محمد امامی کاشانی، امام‌ جمعه موقت تهران، در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با توجه به توطئه دشمنان اسلام برای ایجاد اختلاف میان اقشار مختلف امت اسلامی، به آیات نورانی قرآن در این خصوص اشاره کرد و خطاب به مسلمانان گفت: بیگانگان را به حریم زندگی، اندیشه، کیان و عزت خود راه ندهید و به آنان تکیه نکنید که آنان همواره در پی آنند که شما را تحقیر کنند و تمایل به گرفتاریتان دارند.

امام‌ جمعه موقت تهران، در ادامه صهیونیسم را خواهان بدبختی مسلمانان دانست و یادآور شد: این ادعا را در سخنان و آنچه در سینه آنها پنهان است در می‌یابید، چنانچه خدا در آیاتی از قرآن آورده است "ما برای شما آیات را بیان می‌کنیم و شما اگر عقل داشته باشید، می‌پذیرید."

 

                         

خطیب جمعه این هفته تهران به فروش اسلحه به کشورهای منطقه خاورمیانه از سوی مستکبران اشاره کرد و گفت: اینان به بهانه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، به کشورهای منطقه 60 میلیارد دلار اسلحه می‌فروشند و اسم آن را ایجاد امنیت در خاورمیانه می‌گذارند، در حالی که دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را بهانه‌ای برای برپایی کارخانه‌های اسلحه‌سازی قرار داده‌اند تا سرمایه مسلمانان را به کشورهای حامی صهیونیسم منتقل کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه تاکید کرد: اگر کشورهای اسلامی عقل داشته باشند، می‌دانند که غرض آنست که ثروت کشورهای اسلامی را بگیرند و به جیب کمپانی‌های اسرائیلی بریزند و چمهوری اسلامی ایران هیچ زمان تهدید، برای کشورها محسوب نمی‌شود، بلکه عقد اخوت با تمام کشورهای اسلامی دارد و از همه مسلمانان در هر جا حمایت کرده و می‌کند.

امامی‌کاشانی در بخش دیگری از سخنان خود به دیگر اتهاماتی که مستکبرین به جمهوری اسلامی ایران روا می‌دارند، اشاره داشت و تاکید کرد: یکی از مسائلی که دشمنان بر ایران روا می‌دارند، اختلاف بین شیعه و سنی است، لذا مسلمانان باید علی‌رغم همه توطئه‌های دشمنان منسجم شوند و بحث شیعه و سنی را کنار بگذارند، چرا که همه زیر لوای اسلام و رسول مکرمش(ص) زندگی می‌کنیم و این یک اصل است که باید روی آن تکیه شود، بلکه با این وحدت، عراق و فلسطین و لبنان و افغانستان نجات یابند و از قید این زورگویان رها شوند.

امام جمعه موقت تهران در پایان خطبه دوم شعار حمایت از عدالت دشمنان را دروغی محض برشمرد و یادآور شد: عدالت آن‌ها در عراق و در زندان‌های آمریکا بارز است که چطور بی‌گناهان را قلع و قمع کرده و در کشورهایی مثل عراق و فلسطین زن و بچه‌ها را آزار داده و می‌کشند.

آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه اول نماز جمعه این هفته نیز با اشاره به اینکه در ماه رجب به سر می‌بریم، از چند نام این ماه یاد کرد و آن را ماهی بزرگ عنوان نموده و گفت: صدا و شعار جنگ در این ماه شنیده نمی‌شود، لذا نام عصم را به آن نهاده‌اند.

عضو فقهای شورای نگهبان یادآور شد: از پیامبر(ص) نقل شده که فرموده‌اند "رجب ماه استغفار امت است" در روایت دیگری آمده است"نهری است در بهشت که چنان آب زلالی دارد که از یخ خنک‌تر و از عسل شیرین‌تر و این آب را کسی بنوشد که از رجب بهره برده و خود را در این ماه تربیت کند."

وی گفت: این ماه در استغفار، توبه و تربیت موثر است، لذا در این ماه دعاهای بسیاری وجود دارد. و مغفرت خدا شامل حال همه مردم است و حتی ظالمی که ظلم می‌کند مشمول رحمت خداست. خدا آنچنان شان و اختیاری است که اگر صلاح ببیند او را ببخشد.

امام‌ جمعه موقت تهران، خطاب به جوانان، اساتید و دانشگاه‌ها اظهار کرد:به تقویت و عفت جوانان اهمیت دهید.

وی با بیان تسلیت به مناسبت رحلت آیت‌الله مشکینی ایشان را معلم اخلاق و تعلیم و تربیت معرفی کرد و گفت ایشان در این موارد همچون پیامیر حریص بود. و به تربیت اهمیت وافری می‌داد و بدین‌جهت در دل‌ها جا پیدا کرده بودند.