اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

قرآن کریم، اصلی‌ترین منادی وحدت عملی میان مسلمانان است

 

قرآن کریم و پیامبر اکرم (ص) اصلی‌ترین و محوری‌ترین منادیان وحدت عملی میان مسلمانان هستند.

 

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) شعبه آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید «محسن محسنی»، رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلخال، با اشاره به عوامل و محورهای وحدت‌آفرین گفت: آیه «واعتصموا بحبل‌الله جمیعاْ و لا تفرقوا» بهترین و اصولی‌ترین دعوت برای ایجاد وحدت بین مسلمانان است و قرآن کریم به‌عنوان محوری‌ترین دعوت از زبان پیامبراکرم (ص) و سایر انبیای الهی برای عملی‌کردن این اصل مهم است.

 

 

                                         

       

وی افزود: تکیه بر نقاط مشترک بین اقوام و مذاهب، تنش‌زدایی در مسائل سیاسی و همچنین جلوگیری از عملی‌شدن نقشه دشمنان و استکبار جهانی از عوامل ایجاد وحدت ملی است و این موضوع باید با درایت و هوشمندی خاصی از سوی سردمداران ممالک اسلامی جهت ایجاد وحدت، عملاْ مورد توجه قرار گیرد.

«محسنی» ادامه داد: روابط علمی و فرهنگی میان کشورهای اسلامی می‌تواند سایر روابط را تحت‌الشعاع قرار ‌دهد و با توجه به‌اینکه علم ذاتاْ تنش‌زا نیست، این روابط بهترین وسیله برای ایجاد وحدت است و چون روش علمی روشی منطقی است، در جهت بی‌اثر کردن اقدامات تفرقه‌افکنانه نیز نقش مهم و سازنده‌ای دارد.

وی با اشاره به اهداف متعالی دین مبین اسلام اضافه کرد: با توجه به اینکه قوانین دین اسلام در راستای تعالی جوامع اسلامی، فرصت اجرایی لازم را می‌طلبد، وحدت ملی و انسجام اسلامی در استفاده از فرصت‌ها در جهت گام برداشتن در راستای شکوفایی تمدن اسلامی نقش مؤثری می‌تواند ایفا کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلخال خاطرنشان کرد: روحانیت به‌عنوان مبلغان دین مبین اسلام در راستای ایجاد وحدت تلاش می‌کنند و با توجه به نقش این قشر در رهبری جوامع اسلامی در مقوله مهم اتحاد ملی و انسجام اسلامی نیز می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.