اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

تعامل و گفت‌وگو میان اقوام و مذاهب ضروریست

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خراسان رضوی با اشاره به فتوای وهابیون عربستان اظهار کرد: وجود چنین جریاناتی در منطقه و جهان، لزوم پرداختن به طرح «اتحاد ملی و انسجام اسلامی» را برای ما روشن می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان- قهرمان رشید در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با ارزیابی مثبت تعامل و گفت‌وگو میان اقوام و مذاهب مختلف در راستای طرح «اتحاد ملی و انسجام اسلامی» افزود: ضرورت پرداختن به این مهم در استان خراسان، با وجود شهرهای مرزی، قومیت‌ها و مذاهب مختلف هر چه بیشتر آشکار می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خراسان رضوی مسئله نامگذاری امسال به نام «اتحاد ملی و انسجام اسلامی» و تحقیق در خصوص آن را با توجه به توطئه‌های اخیر نظام سلطه که در راس آن آمریکاست را امری روشن خواند و گفت: آمریکا با این ترفندها و با استفاده از عوامل داخلی، می خواهد تعرضاتی در داخل کشور و در میان گروه ها، قومیت ها و مذاهب مختلف ایجاد کند.

                     

 وی با اشاره به این که توجه به طرح «اتحاد ملی و انسجام اسلامی» امری ضروری است، اظهارکرد: ضرورت طرح اتحاد ملی در داخل و انسجام اسلامی در خارج از کشور یک نیاز مبرم و استراتژیک درست است که از سوی رهبر معظم انقلاب تبیین شد.

در ادامه این جلسه، رییس کمیته بزرگداشت سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی در استان خراسان رضوی به ارائه گزارش این کمیته پرداخت و گفت: کار کمیته در دو بخش اجرایی و فرهنگی تعریف می‌شود که هر کدام به کار گروه‌هایی تقسیم می‌شود.

دکتر وکیلی افزود: با توجه به نامگذاری امسال به نام «اتحاد ملی و انسجام اسلامی» و ضرورت برنامه‌های امسال در کار گروه علمی - پژوهشی، سه همایش با محوریت اتحاد ملی و انسجام اسلامی برگزار خواهد شد.

وی با اعلام سه همایش اتحاد ملی، انسجام اسلامی و تمدن ایرانی، اسلامی و ظرفیت‌های وحدت ساز آن اظهار کرد: همایش اول با عنوان اتحاد ملی، مبانی، موانع و راهکارهاست که از سوی دانشگاه فردوسی برگزار خواهد شد؛ همایش دوم با عنوان انسجام اسلامی مبانی، موانع و راه‌کارهاست که با محوریت جهان اسلام است؛ این همایش به صورت ترکیبی و از سوی دانشگاه رضوی و دانشگاه امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

وی افزود: آخرین همایش نیز، همایش تمدن ایرانی، اسلامی و ظرفیت‌های وحدت ساز آن است که با پیشنهاد و توسط دانشگاه آزاد انجام خواهد شد.

دکتر وکیلی به برگزاری فعالیت های فرهنگی - هنری، از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای طرح اتحاد ملی و انسجام اسلامی اشاره کرد و از راه‌اندازی سایت سال «اتحاد ملی و انسجام اسلامی» خبر داد.