اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

علمای اسلامی باید به فکر تقویت مراودات خود باشند

 

 

آیت الله هاشمی شاهرودی علمای اسلامی را محور حرکت مسلمانان دانست و گفت: در دنیای امروز باید علما بیشتر به فکر تقویت مراودات خود باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی، رییس قوه قضائیه در جلسه مسئولان عالی قضایی گفت: می‌توان با تشکیل مجلس‌العلمای کشورهای اسلامی و ارتباط گسترده میان روحانیون و علماء اسلامی نسبت به تقویت وحدت و انسجام ملت‌های مسلمان گام عملی برداشت.

وی همچنین خواستار اقدامات عملی برای انسجام کشورهای اسلامی و تبادل‌نظر و ایجاد ارتباط بین علمای اسلام شد.

رییس قوه قضائیه با تبریک ولادت باسعادت امام محمدباقر (ع) و حلول ماه مبارک رجب به دیدار دیروز خود با مسئولان مجلس العلماء اندونزی اشاره کرد و افزود: علماء کشورهای اسلامی به عنوان محور مهمی از حرکت و تلاش مسلمانان برای رسیدن به عزت و سربلندی در دنیای امروز باید هرچه بیشتر به فکر تقویت مراودات خود باشند و مجمع تقریب مذاهب و سازمان ارتباطات اسلامی و سایر مراکز مرتبط می‌توانند در این راه گام‌های عملی بردارند و نسبت به امضاء توافق‌نامه‌هایی در این زمینه اقدام کنند.

                                                           

هاشمی شاهرودی تشکیل مجلس العلما کشورهای اسلامی را اقدامی مناسب و ضروری برای گسترش روابط میان اندیشمندان علما و روحانیون جهان اسلام و تقویت جنبه‌های مشترک دینی و تبیین و پاسخگویی به سئوالات و شبهات مطرح شده علیه اسلام و تقویت جایگاه مسلمانان در جهان توصیف کرد.

بنا به گزارش روابط عمومی قوه قضاییه، رییس قوه قضائیه ایجاد تشکل‌های بین‌المللی از سوی کشورهای اسلامی از جمله شورای قضایی و مجلس‌العلمای کشورهای اسلامی را نیاز امروز مسلمانان برشمرد و تأکید کرد: اینگونه مجامع ضمن تقویت وحدت و انسجام مسلمانان منجر به انسجام در ارایه پاسخ‌های مستدل و منطقی به شبهات طرح شده و خنثی کردن تبلیغات و توطئه‌های دشمنان علیه اسلام می‌شود.

هاشمی شاهرودی وحدت گروهها و مذاهب اسلامی را نیاز حیاتی جهان اسلام برشمرد و نقش علما و روحانیون را در این زمینه بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: با تشکیل مجمع العلماء کشورهای اسلامی و گسترش هرچه بیشتر مراودات علمی، فرهنگی و دینی میان اندیشمندان و علما اسلامی گام مهمی برای وحدت هرچه بیشتر مذاهب اسلامی برداشته می‌شود.