اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

«علامه امینی» پیشگام اتحاد ملی و انسجام اسلامی

دو هفته نامه «دعوت» که به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی«محمد عباسپور» نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی منتشر می‌شود در آخرین شماره خود به مناسبت سالگرد رحلت «علامه امینی» با انتشار یادداشتی وی را پیشگام اتحاد ملی و انسجام اسلامی معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) شعبه آذربایجان غربی، این نشریه که به زبانهای فارسی و آذری در شمالغرب کشور منتشر می‌شود در مطلب خود در این مورد آورده است: بی گمان «آیت الله شیخ عبدالحسین امینی» از شخصیت‌های برجسته علمی، فقهی، تاریخی، کلامی و ادبی جهان اسلام در قرن چهاردهم هجری(بیستم میلادی) است.

خدمات درخشان و پرثمر وی به مکتب تشیع و جهان اسلام و پیشگامی‌اش در اتحاد امت محمدی وانسجام اسلامی اهل قبله در عصر حاضر حقیقتا" کم نظیر بود.

نام «علامه امینی» همواره تداعی کننده کتاب بلند آوازه و بی نظیر «الغدیر» است.

الغدیر علاوه بر اثبات حقایق تاریخ اسلام مثل حدیث و حادثه تاریخی غدیر خم و ولایت امیر مومنان علی (ع)، به خیلی از شبهات و تهمت‌های مغرضان نسبت به تشیع پاسخ علمی و منطقی داده و خود حماسه‌ای است شورانگیز که می‌توان گفت: همه ابعاد اعتقادی و تاریخی مکتب تشیع به صورت منطقی و مستند در کتاب الغدیر انعکاس یافته است.

کتابهای دیگر این عالم بزرگ مثل«شهدا الفضیله»، «سیرتنا...» و سایر کتب همه در ردیف آثار علمی و ارزشمند جهان اسلام محسوب می‌شوند و هر کدام تاثیر خاص دینی و اجتماعی خود را دارد.

«علامه امینی» در سال 1320 هجری در تبریز به دنیا آمد، در 12 تیر ماه 1349 در تهران وفات یافت و در جوار مولایش امیر المومنین (ع) در نجف اشرف در کتابخانه‌ای که خود تاسیس کرده بود به خاک سپرده شد. درباره زندگی و خدمات «علامه امینی» کتابهای مختلفی تالیف یافته که در این میان کتاب ارزشمند «حماسه غدیر» اثر نویسنده و متفکر بزرگ شیعی معاصر استاد «محمد رضا حکیمی» بیشتر شایان توجه و مطالعه است.