اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

مساجد به عنوان مکان وحدت و از مصادیق اتحاد ملی و انسجام اسلامی

 
 

   
.

دبیر ستاد عالی کانون های مساجد بااشاره به مولفه های وحدت، مساجد را به عنوان مکان وحدت از مصادیق اتحاد ملی و انسجام اسلامی دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام حمید رضا سلیمانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور در نشست مشترک مدیران کل ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور با اشاره به نام گذاری امسال به نام سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی بر لزوم شناسی مولفه های وحدت بخش جهان اسلام تاکید کرد و گفت: قرآن، کتاب وحدت، پیامبر، رسول وحدت، ولایت، صراط وحدت، کعبه، قبله وحدت و نماز، نماد وحدت و مسجد، مکان وحدت است که هر یک به عنوان مصادیق اتحاد ملی و انسجام اسلامی در جامعه امروز قابل توجه هستند.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به لزوم توجه به مولفه های وحدت گفت: با توجه به قرآن، پیامبر، ولایت، کعبه، نماز و مسجد به عنوان مولفه های وحدت مسمانان جهت گیری های سیاسی و اجتماعی هم سمت و سوی "واعتصموا به حبل ا... ولا تفرقوا" پیدا می کند.

دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور مساجد را مکان وحدت مردم و عامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: مساجد به عنوان مراکز اسلامی در زمان پیروزی انقلاب مکان اجتماع همه قشرها از هنرمندان تا علمای دینی بود، امروز باید با تقویت جایگاه مساجد در جامعه به اشاعه کارکردهای آن پرداخت.

وی گفت: با توجه به شعار امسال یعنی اتحاد ملی و انسجام اسلامی، هر عاملی که وحدت جهان اسلام را خدشه کند، مضموم است.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به توجه ویژه پیامبر(ص) به مساجد اظهار داشت: پیامبر(ص) مساجد را نقطه نزول و انتقال ارزش های الهی و عروج به معراج می دانست اما خود دستور داد مسجد ضرار را ویران کنند چرا که باعث از بین رفتن وحدت میان مسلمانان می شد.

وی با اشاره به آیه 107 سوره توبه در خصوص مسجد ضرار گفت: خداوند خطاب به پیامبر فرمودند: مسجد ضرار باید ویران شود زیرا مسجد ضرار بین مومنان جدایی می اندازد پیامبر هرگز مجاز نیستی در این مسجد نماز بخوانی زیرا مسجد مکان وحدت است نه تفرقه.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان کرد: در سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی، مسئولان اگر به وحدت و انسجام نیروهای فرهنگی کشور در بخش های مختلف توجه ویژه کنند برکات و اثرات آن در جامعه با همدلی و همفکری به خدمت مساجد در می آید.

وی با اشاره به جنگ 33 روزه اسراییل در لبنان گفت: طرح تخریب مساجد لبنان اولین هدف اسرائیل در جنگ 33 روزه لبنان بود به گونه ای که هیچکدام مساجد جنوب سالم نماند. جنگ ما امروز با اسراییل بر سر مسجد است.

حجت الاسلام سلیمانی کانون های مساجد هدف از این گردهمایی را برنامه ریزی برای فعالیت فرهنگی کشور دانست و خاطر نشان کرد: برگزاری نشست های مشترک مسولان فرهنگی کشور باعث تقویت و ساماندهی فعالیت ها و برنامه ها فرهنگی و هنری کشور ثمربخش تر و پویاتر شدن این فعالیت ها می شود.