اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد و وحدت رمز پیروزی مسلمانان است

 

نایب رئیس مجلس خبرگان و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هدف رهبر انقلاب اسلامی از نامگذاری سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی، وحدت و یکپارچگی همه مسلمانان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمد یزدی در گردهمایی روحانیون و مدیران در سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی تاکیدکرد: از آنجا که دشمنان و مخالفان نظام اسلامی به دنبال راه نفوذ و کارشکنی در کشورهای اسلامی خصوصاً نظام جمهوری اسلامی هستند، باید مسلمانان با اخوت، اتحاد و همدلی راه نفوذ و کارشکنی دشمنان و مخالفان نظام را ببندند.
وی گفت که روحانیون و به ویژه مدرسین حوزه علمیه باید با مردم در ارتباط و مراوده باشند تا بتوانند به اهداف نظام اسلامی جامع عمل بپوشانند.
یزدی در ادامه با اشاره به سوره کوثر به فضائل اخلاقی حضرت فاطمه زهرا (س) پرداخت و گفت: فاطمه زهرا(س) و خاندان نبوت تضمین‌کننده اسلام هستند.
عبداله سهرابی استاندار استان مرکزی نیز در این گردهمایی با اشاره به اینکه عقد اخوت و برادری از صدر اسلام آغاز و اجرا شده است گفت: عزت و اقتدار اسلام و مسلمین از اصلی‌ترین بنیان اندیشه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بوده است.
وی حفظ نظام ارزشمند اسلامی را درگرو وحدت دانست و افزود: بدون شک استمرار خدمت رسانی به مردم که صاحبان انقلاب هستند و حفظ نظام ارزشمند اسلامی در گرو وحدت و اتحاد همه آحاد مردم و مسئولان نظام می‌باشد.
استاندار مرکزی تصریح کرد: با الهام از تعالیم اسلامی که عامل وحدت است و با توسل به قدرت فوق‌العاده اسلام، می‌توان راه توطئه و نفوذ دشمنان و مخالفان نظام و اسلام را بست.
در ادامه نماینده ولی فقیه و امام جمعه اراک ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین همایش‌هایی گفت: باید با برگزاری این کنفرانس‌ها و همایش‌ها به نتایج و راه‌حل‌هایی در خصوص اتحاد ملی و انسجام اسلامی که توسط رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده ‌است دست یابیم.
محسنی گرکانی نقش روحانیت و مدرسین حوزه علمیه را در تحکیم، استمرار و اقتدار نظام موثر عنوان کرد و افزود: وظیفه روحانیت و مدرسین حوزه علمیه حمایت از نظام و دولت می‌باشد و روحانیت و نظام باید در تعامل با یکدیگر باشند.