اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی تنها با شعار و رهنمود درست نمی‌شود

 

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت گفت: اگر ما بعد خودسازی حضرت فاطمه زهرا (س) را الگو بگیریم و بکار ببریم زیربنای اتحاد ملی و انسجام اسلامی را درست کرده‌ایم و این اتحاد و انسجام با شعار و رهنمود و موعظه درست نمی‌شود.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس محمد محمدی ری شهری در همایش فرهنگ فاطمی اتحاد ملی و انسجام اسلامی که در مرکز همایش‌های صدا و سیما و با حضور محققین، فرهیختگان و اندیشمندان داخلی و خارجی که به همت نیروی مقاومت بسیج تهران بزرگ برگزار شد سخن می‌گفت، ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه(س) و ابراز امیدواری از مؤثر بودن اینگونه همایش‌ها در تحول و تغییر در جامعه گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) دارای دو دسته ویژگی‌ اختصاصی و اکتسابی بود، که ویژگی‌ دسته اول مختص خود ایشان بود که متأسفانه بیشتر این بعد حضرت فاطمه(س) در خطبه‌ها و موعظه‌ها مورد توجه واقع نبوده ولی در مورد ویژگی‌های اکتسابی ایشان که می‌تواند سنگ بنای تربیت دختران و جوانان ما باشد، کمتر کار شده است.

 

                                                 


وی در ادامه خاطرنشان کرد: ویژگی‌های اکتسابی حضرت فاطمه اطهر دارای شاخه‌های گوناگونی است که دو شاخه خود سازی و سازندگی جامعه از مهمترین آنها است. اگر گروه‌ها و جناحها سیاسی و افرادی که در جامعه موثر هستند، از این دو بعد به خوبی استفاده کنند به وحدتی که مطلوب اسلام و مورد نظر مقام معظم رهبری است می‌رسیم.
ری ‌شهری با اشاره به ارزش احادیث و رهنمودهای معصومین افزود: من به دستگاه‌های اجرایی و بسیج توصیه می‌کنم عده‌ای را جهت تربیت معارف و احادیث برگزینند تا بتوانند به این طریق احادیثی را به مردم ارائه کنند.