اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

روحانیون در تحقق انسجام اسلامی نقش مهمی دارند

 

یکی از مراجع عظام تقلید در قم نقش طلاب علوم دینی و روحانیون را در تحقق اتحاد ملی و انسجام اسلامی با اهمیت توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی در دیدار تعدادی از طلاب خراسان جنوبی و تعدادی از شیعیان جمهوری آذربایجان با وی در سخنانی مسئله ایجاد اخوت و وحدت را در میان مسلمانان مورد تأکید قرار داد و افزود: اگر اخوت و برادری در میان مسلمانان ایجاد شود دشمنان دیگر نمی‌توانند در میان آنان به ایجاد تفرقه بپردازند.

                                             


وی اظهار داشت: در سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی و با توجه به احادیث و روایت ائمه علیهم السلام درباره وحدت، مسلمانان باید اتحاد خود را تقویت کنند.
این مرجع تقلید وظیفه طلاب علوم دینی و روحانیون را در تحقق این وحدت مهم توصیف کرد و ادامه داد: طلاب باید در حوزه‌های علمیه نهایت تلاش خود را برای فراگیری علوم دینی و معارف اسلامی به کار گیرند تا بتوانند به وظایف سنگینی که بر دوش دارند به بهترین نحو عمل کنند.
وی همچنین با اشاره به تلاش‌های دشمنان در ایجاد شبهات و تفرقه‌افکنی بین مسلمانان خاطرنشان کرد: طلاب حوزه‌های علمیه باید به مناطق محروم نیز توجه بیشتری داشته باشند و حضور خود را در این مناطق افزایش دهند.
صافی گلپاگانی در پایان فعالیت‌های شیعیان در کشور آذزبایجان را مورد تقدیر دانست و گفت: پایداری شیعیان در برابر کمونیسم آن هم در کشور آذربایجان و با توجه به مشکلات موجود در آن کشور برای مسلمانان و به خصوص شیعیان افتخار‌آمیز است.