اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

برنامه های بین المللی ایران با شعارهای داخلی همخوانی ندارد

 
 

   
.

آیت‌الله مکارم شیرازی افراط گرایی درونی وهمخوانی نداشتن برنامه های بین المللی ایران باشعارهای داخلی رامانعی برای تحقق انسجام اسلامی دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار جمعی از مسئولان و مدیران وزارت امور خارجه گفت: فاصله دولت های غربی با ملت هایشان روز به روز بیشتر می شود و در چنین شرایطی جمهوری اسلامی باید وجهه خود را بین ملت های غربی تثبیت کند.

وی با تأکید بر ضرورت انجام اقدامات لازم در خصوص به حاشیه راندن وهابی های تفرقه افکن و خشونت آفرین گفت: در حرکت تهاجمی نسبت به این گروه باید با اشاره به مستندهای قرآنی و سیره پیامبر گرامی اسلام، جلوه های رحمت آیین اسلام را معرفی کنیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی بار عمده تحقق انسجام اسلامی را بر دوش وزارت امور خارجه، روحانیت و رسانه های برون مرزی دانست و تصریح کرد: افراطی گری های درونی و همخوانی نداشتن برنامه های بین المللی جمهوری اسلامی با شعارهایی که در داخل داده می شود از موانع موجود برای تحقق این مهم است.

وی با تأکید بر ایجاد مجموعه ای متحد و بزرگ در جهان اسلام گفت: برای تشکیل این مجموعه باید از مناطقی همچون شمال آفریقا که همفکری بیشتری با ما دارند آغاز کرد.

بنابر گزارش مرکز خبر حوزه این مرجع تقلید ایجاد روابط حسنه بین ایران و مصر را پسندیده دانست و خاطرنشان کرد: یک گروه دانشمند، پیشرو، عاقل و هوشمندی در مصر فعالیت می کنند که کاری با وهابیت ندارند و بعضا علاقه مند به اهل بیت (ع) نیز می باشند و از این ظرفیت هم می توان برای تحقق انسجام اسلامی بهره برد.

وی با ابراز خرسندی از راه اندازی شبکه ماهواره ای خبری press از سوی جمهوری اسلامی ایران گفت: اطلاع رسانی در دنیای امروز حرف اول را می زند و ما باید واقعیت هایی را که غربی ها وارونه نشان می دهند، بیان کنیم.