اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

کشورهای مستقل با وحدت و همکاری قدرت خود را افزایش دهند

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار رئیس جمهور ونزوئلا تاکید کردند: کشورهای مستقل باید با وحدت و همکاری، قدرت خود را افزایش دهند و با امید و نشاط و تحرک از هویت مشترک و منافع ملت‌های خویش دفاع کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با اشاره به ناکامی‌های آمریکا در ضربه زدن به ونزوئلا و ایران افزودند: جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا هر دو دارای نظام‌هایی مستقل و ملی هستند و به مردم اتکاء کرده‌اند بنابراین همکاری آنها امری طبیعی است و باید تقویت گردد.

                

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به طرح‌ها و اقدامات آمریکا برای ضربه زدن به کشورهای مستقل افزودند: کشورهای سلطه گر، بیشتر در سایه هیبت خود، به دیگران زور می‌گویند اما هیبت آمریکا امروز تا حد زیادی از بین رفته است و این کشور در بافت و ساخت سیاسی خود،‌ دچار اختلال‌های فراوانی شده است و کشورهای مستقل با توجه به این واقعیت باید همکاری خود را گسترش دهند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی جدیت و پیگیری و اجرای توافقات دو کشور را ضروری برشمردند و افزودند : می‌توان با تکیه بر ظرفیت‌های موجود شتاب همکاری‌ها را بیشتر کرد.

دراین دیدارکه آقای احمدی نژاد نیز حضور داشت، رئیس جمهور ونزوئلا با ابراز خرسندی فراوان ازسفر مجدد به تهران، جمهوری اسلامی ایران را الگوی خوبی برای دیگر کشورها خواند و گفت : قراردادهای متعدد دو کشور در بخش‌های نفت - گاز، پتروشیمی و صنایع مختلف نشان می‌دهد که تهران و کاراکاس در گسترش همکاری‌ جدی هستند.

آقای هوگو چاوز نیز با اشاره به تحولات سیاسی سال‌های اخیر درآمریکای لاتین و روی کار آمدن دولت‌های مستقل و ضد آمریکایی در چندین کشور منطقه گفت : این واقعیت نشان می‌دهد امپریالیزم آمریکا در حال ضعیف شدن است و کشورهای مستقل با خوش‌بینی و امید،‌ به آینده چشم‌ دوخته‌اند.