اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

همایش «نقش نماز جمعه در اتحاد ملی و انسجام اسلامی»

 

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: ما نباید ساکت بنشینیم و بگذاریم حزب‌اللهی‌ها و مومنان به جان هم بیفتند و دخالت نکنیم.

                          

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی که به عنوان سخنران اختتامیه‌ی هم‌اندیشی «نقش نماز جمعه در اتحاد ملی و انسجام اسلامی» سخن می‌گفت، بر توجه به اتحاد با در نظر گرفتن انتخابات آتی تاکید کرد و گفت: این هم‌اندیشی لبیک به ندای خیرخواهانه‌ی مقام معظم رهبری در شعار اتحاد ملی و انسجام اسلامی بود.

وی خطاب به حاضران در همایش افزود:‌ شما ائمه جمعه باید منادیان وحدت که شعار رهبریست باشید و تلاش کنید از منازعه‌ها بکاهید.

تقوی ادامه داد: افتخار شما این است که از طرف مقام معظم رهبری اجازه دارید خطبه بخوانید و باید نقش پیشوایی خود را در شهرها به خوبی ایفا کنید. شما نباید برای وحدت تنها به نماز جمعه اکتفا کنید بلکه باید حرکت‌های سیاسی و اجتماعی هم داشته باشید.

وی افزود: یکی از مسوولیت‌های ما در سال اتحاد ملی همگن‌سازی است، ما باید سلیقه‌ها، خواسته‌ها و انتظارات را در نظر داشته باشیم و آنها را حول یک محور جمع کنیم.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: ما نباید ساکت بنشینیم و بگذاریم حزب‌اللهی‌ها و مومنان به جان هم بیفتند و دخالت نکنیم؛ به ویژه در فصل انتخابات که نقش روحانیت باید برجسته‌تر شود، ما باید با درایت و برنامه‌ریزی نقش خود را در تحقق اتحاد ایفا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم بگذاریم افرادی بیایند علیه قانون اساسی تحصن کنند. چنین فاجعه‌ای در کشوری که پایه‌های صندلی‌های ما روی موج خون شهدا گذاشته شده، اصلا پذیرفته نیست و این که کسانی بخواهند (در انتخابات) بیایند که با خارج زد و بند داشته‌اند.

تقوی تاکید کرد که بحث جناحی نمی‌کند و افزود: من اصلا بحث جناحی ندارم. ما خواهان آن هستیم که نیروهای مخلص در انتخابات پیروز شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با دفاع از سند چشم‌انداز افزود: شما ائمه‌ی جمعه باید این سند را مطالعه کنید و از آن، که قانون اساسی دستگاه‌های اجراییست، دفاع کنید.

تقوی هم‌چنین با ابراز تاسف از این که برخی امامان جمعه این سند را نخوانده‌اند گفت: متاسفانه من با برخی وزرا هم که صحبت می‌کردم می‌گفتند هنوز روی سند کار نکرده‌اند. این در حالیست که این سند مورد تایید رهبریست و مسوولان اجرایی باید برای آن دستورالعمل اجرایی داشته باشند.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در ادامه به سوالات برخی امامان جمعه پاسخ گفت.

از جمله ی درخواست‌های چند تن از ائمه‌ی جمعه داشتن یک محافظ به‌ویژه در شهرهای مرزی بود که تقوی گفت: شورای امنیت طبق شرایط سنجی که دارد این مساله را لازم نمی‌داند؛ اما به هر حال این مساله را مطرح خواهم کرد.