اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

کلمه وحدت، از کلید واژه‌های پرتکرار صحیفه امام است

 

از جهت نظری در صحیفه امام(ره)، یکی از کلید واژه‌های پرتکرار، کلمه وحدت است و از بعد عملی صف‌آرایی جبهه مسلمین در برابر جبهه دشمنان اسلام، نمونه‌ای از وحدت آفرینی امام راحل است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی بخت‌آور مدیر تألیف دانشنامه امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) مهمترین ویژگیهای امام(ره) را توجه ویژه ایشان به مسأله اتحاد مسلمین دانست و گفت: توجه خاص امام خمینی(ره) نسبت به مردم در میان سایر مراجع هم عصر ایشان بی‌نظیر است و همچنین توجه امام(ره) سبب ایجاد وحدت مردمی در سراسر جهان اسلام شد.

مدیر دانشنامه امام خمینی(ره) واژه وحدت را یکی از پرتکرارترین عبارات سخنان و آثار امام خمینی(ره) خواند و ابراز داشت: وحدت از نگاه امام خمینی(ره) در دو بعد نظری وعملی قابل تأمل است.

وی ادامه داد: از جهت نظری در صحیفه امام(ره)، یکی از کلید واژه‌های بسیار مهم، کلمه وحدت است و از بعد عملی صف‌آرایی جبهه مسلمین در برابر جبهه دشمنان اسلام، نمونه‌ای از وحدت آفرینی امام راحل است.

وی افزود: امام خمینی(ره) اقشار داخلی را به حفظ وحدت دعوت می‌کردند که بحث وحدت روحانیت و دانشجو نمونه‌ای از این گونه است. امام خمینی(ره) تأکید بر وحدت را با حفظ مبانی مدنظر داشتند.

بخت‌آور دانشنامه امام خمینی(ره) را دایرةالمعارف مباحث فقهی و اصولی و کلامی و نیز مرور تاریخی، اجتماعی و شخصیتی امام خمینی(ره) دانست و گفت: این دانشنامه 1500 مدخل خواهد داشت که تاکنون گردآوری اطلاعات بخش اعظمی از این دانشنامه صورت پذیرفته است.

وی وظیفه گردآوری این اطلاعاتی را بر عهده کارگروه‌های فعال در زمینه موضوعات مرتبط با شخصیت گرانقدر امام خمینی دانست و گفت: این دانشنامه به همت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در قم تالیف می‌گردد.