اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

احیای آموزه‌های قرآن رمز موفقیت امام در ایجاد اتحاد امت اسلامی

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، تمسک به ارزش‌های الهی ـ‌ اسلامی و نبوی در کلام حضرت امام (ره) و احیای آموزه‌های متعالی قرآن را رمز موفقیت ایشان در ایجاد اتحاد بین آحاد جامعه، مذاهب گوناگون و امت اسلامی بیان کرد.

جواد آرین‌منش، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) ضمن تسلیت سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، به تشریح عوامل موفقیت ایشان در ایجاد اتحاد بین آحاد جامعه و امت اسلام پرداخت.

وی تمسک به ارزش‌های الهی ـ‌ اسلامی و نبوی در کلام حضرت امام (ره) و احیای آموزه‌های متعالی قرآن را رمز موفقیت ایشان در ایجاد اتحاد بین آحاد جامعه، مذاهب گوناگون و امت اسلامی بیان کرد.

وی ادامه داد: امام (ره) ‌بر خلاف سایر رهبران جنبش‌ها که بخش‌هایی مثل اصالت اقتصادی را پایه حرکات خود قرار داده بودند، اساس نهضت خود را بر آموزه‌های دینی ـ قرآنی استوار کرده بودند.

آرین‌منش کنار زدن زنگارهایی را که در آن زمان بر چهره اسلام داشت، یکی دیگر از رموز موفقیت نهضت امام (ره) ذکر کرد و گفت: مردم تشنه‌ی آزادی‌، عدالت و اسلام، فریاد حضرت امام (ره) را فریاد خود و دغدغه‌های ایشان را غدغه‌های خود و ملت‌‌هایشان احساس کردند.

این نماینده مجلس هفتم در بخش دیگری از این گفت‌وگوی تلفنی، تمسک به آیات قرآن را یک هدیه و میراث گرانبهایی از سوی حضرت امام (ره) برای امت اسلام بیان کرد.

وی ابراز کرد: ایشان سخنی را به عنوان کلام خود مطرح نمی‌کردند، بلکه سخن امام (ره) سخن قرآن و پیامبر (ص) بود. احیای ارزش‌های دینی و قرآنی در همه ابعاد در کلام امام (ره)‌ موج می‌زد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، علت تأثیرگذاری کلام امام (ره) را الهی و قرآنی بودن آن توصیف کرد و افوزد: اگر در عبارات و سخنان حضرت امام (ره)‌ توجه کنیم، درمی‌یابیم که همه برگرفته از آموزه‌های قرآنی است و شاید همین رمز موفقیت ایشان نیز باشد.

نماینده مردم مشهد در مجلس، در ادامه به بحث مصلحت‌اندیشی حضرت امام (ره) برای حفظ امت اسلام با وجود عدم تسامح ایشان در اصول و احکام اسلامی پرداخت و گفت: ایشان در تحقق ارزش‌های اسلامی و قرآنی با توجه به شرایط زمان سعی در بیان کردن احکام الهی و اسلامی داشتند.

از نظر آرین‌منش دوران و عصر امام (ره) دارای شرایط و بستر مناسبی برای پیاده کردن این ارزش‌ها وجود داشت.

وی توضیح داد: تحقق و بیان کردن ارزش‌های اسلامی نیازمند بسترسازی بود. در چنین مواردی است که حضرت امام (ره) برخی مصلحت‌ها و شرایط زمان را مورد توجه قرار می‌دهند.

عضو کمیسیون فرهنگی، هدف و آرمان امام (ره) را پیاده شدن احکام اسلام ناب محمدی ذکر کرد و ادامه داد: امام (ره) تلاش می‌کردند تا اسلام ناب محمدی؛ اسلامی که به دور از زنگارها و پیرایه‌های روزگار باشد، بتواند آزادی‌‌بخش و رهایی‌بخش باشد.

در پایان این گفت‌وگو، آرین‌منش نکاتی را پیرامون سالروز قیام 15 خرداد و نقش این قیام در شکلی‌دهی نهضت حضرت امام (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی مطرح کرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس توضیح داد: 15 خرداد در واقع نقطه اوج و شکوفایی نهضت حضرت امام (ره) بود و زمانی است که ایشان مردم را به دلیل اینکه اسلام را در خطر می‌دیدند، به شکل علنی دعوت به قیام کردند.

وی 15 خرداد را به ترقه‌ای که تبدیل به آتش شد تعبیر کرد و گفت: این آتش نظام 2500 ساله شاهنشاهی را در کام خود فرو ریخت و ارزش‌های اسلامی را دوباره مطرح کرد و مردمی که تشنه این ارزش‌ها بودند، پشت سر امام (ره) حرکت کردند.