اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

انگیزه امام از نهضت، احیای اسلام ناب و ایجاد وحدت بود

 

احیای اسلام ناب، جداناپذیری معنویت از سیاست، عدالت‌خواهی و وحدت اسلامی، از انگیزه‌های امام خمینی(ره) برای ایجاد نهضت و انقلاب بزرگ اسلامی بود.

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم قاضی‌زاده دبیر علمی همایش امام خمینی و کرامت انسانی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) توجه امام خمینی(ره) به موضوع وحدت را نگاه استراتژیک امام(ره) دانست و گفت: امام خمینی(ره) وحدت را بسیار گسترده می‌دید.

وی افزود: امام خمینی(ره) همواره از اختلاف به عنوان یک تهدید یاد می‌کرد. فتوای ویژه حضرت امام(ره) در مورد همراهی با اهل سنت در نماز و فرایض دینی در ایام حج، نمونه بارزی از توجه خاص امام خمینی(ره) به تحکیم وحدت در جهان اسلام است.

قاضی‌زاده ادامه داد: امام خمینی‌(ره) بر اجتناب از خواندن نمازهای جماعت شیعی در اماکن متبرکه ایام حج تأکید داشتند و می‌کوشیدند تا وحدت مسلمین به انحاء مختلف خدشه‌دار نشود. این در شرایطی است که بسیاری علمای سایر مذاهب دائماً فتوا بر ارتداد و قتل تابعین سایر مذاهب می‌دهند.

دبیر علمی همایش امام خمینی و کرامت انسانی گفت: احیای اسلام ناب، استقرار حکومت با حضور مردم در صحنه‌های مختلف، جداناپذیری معنویت از سیاست، عدالت‌خواهی، حمایت از مستضعفان و محرومان، ظلم‌ستیزی و مبارزه با استکبار و وحدت اسلامی از انگیزه‌های امام خمینی(ره) برای ایجاد نهضت و انقلاب بزرگ اسلامی بود.

وی در خاتمه این گفت‌وگو در مورد برگزاری همایش بین‌المللی امام خمینی(ره) و کرامت انسانی گفت: که همایش که به مدت 3 روز برگزار شده که طی این مدت، ارزش‌های انسانی فراموش شده را از نگاه امام خمینی(ره) مورد بررسی و کنکاش قرار می‌دهد.