اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

کلید حل مشکلات جهان، بازگشت به وحدت امت اسلامی است

 

رییس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مشکلات موجود در برابر دنیای اسلام و همه بشریت، کلید حل این مشکلات را بازگشت به اسلام و وحدت امت اسلامی دانست و گفت : کشورهای اسلامی ظرفیت و استعداد این را دارند که با همکاری و تعاون مشکلات همدیگر را برطرف و تبدیل به کشورهای پیشرفته شوند .


رییس جمهور عصر امروز در دیدار عبدالواحد الراضی رییس مجلس مغرب ، پیشرفت واقتدار مسلمانان را سرمایه ای برای همه بشریت اعلام کرد و گفت : پیشرفت کشورهای اسلامی به نفع امنیت ، ثبات و صلح جهانی خواهد بود .
دکتر احمدی نژاد همچنین پیشرفت و امنیت همه ملت های اسلامی بویژه کشور مغرب را پیشرفت و امنیت جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت : جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط خود با مغرب هیچ محدودیتی قایل نیست.
رییس جمهور، گذشته تاریخی ، روحیات و ویژگیهای دو ملت رابسیار به هم نزدیک خواند و گفت : جمهوری اسلامی ایران مایل است تجارب پیشرفت ها و امکانات خود را صمیمانه و صادقانه در اختیار مسلمانان بویژه کشور مغرب قرار دهد .
دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه امروز ما شرایط بسیار مهم و تعیین کننده ای را پشت سر می گذاریم گفت : دشمنان تاریخی دنیای اسلام و بشریت در بدترین شرایط خود قرار دارند این وضعیت تاریخی به کشور های دوست و مسلمان اجازه می دهد تا برجستگی ها، عظمت و حقوق دنیای اسلام را احیا کنند .
رییس جمهور همچنین رفت و آمد مسوولان بلند پایه دو کشور را در جهت توسعه و تقویت روابط دو جانبه مهم دانست .
آقای عبدالواحد الراضی رییس مجلس مغرب نیز در این دیدار با ابلاغ سلام های گرم پادشاه مغرب ، دولت و ملت این کشور به دولت و ملت ایران، روابط ایران و مغرب را خوب توصیف کرد و گفت: دولت و ملت مغرب برای تحکیم و توسعه هر چه بیشتر مناسبات خود با جمهوری اسلامی ایران اهمیت زیادی قایل است .
وی با اشاره به همبستگی کشور متبوعش با کشور های مسلمان از جمله با مردم عراق ، ضمن اعلام مخالفت کشورش نسبت به حضور نیروهای بیگانه در منطقه خواستار خروج این نیروها از عراق و برقراری صلح و ثبات در این کشور شد .
رییس مجلس مغرب همچنین از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قطب مهم در جهان اسلام یاد کرد .