اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

ایجاد اختلاف میان مذاهب، مهم ترین تهدید جهان اسلام است

   

    رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار هیأت پارلمانی عمان با ابراز تأسف شدید از وضع کنونی جهان اسلام و مداخلات بیگانگان در منطقه، گفت: مهم ترین تهدید کنونی جهان اسلام فتنه، اختلاف میان مذاهب اسلامی است که باید به شدت مراقب آن بود.
    
    غلامعلی حدادعادل با بیان تحلیلی از اوضاع منطقه به ویژه تحولات عراق، فلسطین، لبنان و افغانستان، خاطرنشان کرد: از جنگ جهانی اول تاکنون، هیچ زمانی جهان اسلام به این اندازه شاهد قتل، خونریزی و فشار ناشی از مداخلات بیگانه نبوده است. 
    
    وی با بیان اینکه اوضاع عراق دل هر مسلمانی را به درد می آورد، افزود: صحنه عراق تابلوی عبرت برای همه مسلمانان است که اگر اجازه دهند بیگانگان برآنان مسلط شوند، چنین اوضاع تأسف باری در سایر کشورهای اسلامی هم به وجود خواهد آمد. 
    
   رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه ماجرای فلسطین را زخم عمیق دنیای غرب برجهان اسلام و مسلمانان خواند و اضافه کرد: کشورهای اسلامی در قبال مشکلات و مسائل کنونی در جهان اسلام مسئولیت مشترک دارند و باید با همکاری یکدیگر برای حل مشکلات آن اقدام کنند. حدادعادل در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به همکاریهای گسترده دو کشور در عرصه های مختلف سیاسی، امنیتی، اقتصادی و بین المللی از روند رو به رشد مناسبات دو جانبه ابراز خرسندی و تصریح کرد: در تاریخ روابط دو کشور در طول سالهای پس از انقلاب اسلامی هیچ نقطه ابهام و بحرانی وجود نداشته است. 
    
    حدادعادل همچنین با اشاره به جایگاه والای مجلس شورای اسلامی در ایران برآمادگی این نهاد برای حمایت از تسهیل در مناسبات دو کشور به ویژه روابط اقتصادی تأکید و خاطرنشان کرد: اراده سیاسی مجلس شورای اسلامی بر همکاری و گسترش روابط دو جانبه با عمان استوار است. محمد بن سعید بن سیف الکلبانی، رئیس گروه دوستی پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران در مجلس عمان نیز در این دیدار با اشاره به رایزنیها و دیدارهای متعدد مقامات عالی رتبه دو کشور، گفت: دیدارها و تبادل نظرهای منظم دو کشور حکایت از اعتماد عمیق سران دو کشور به یکدیگر و عمق دوستی و برادری دو جانبه دارد.
    
    رئیس گروه دوستی پارلمانی عمان و ایران در ادامه به برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در مسقط و توافقات دو کشور در این اجلاس اشاره کرد و گفت: باید اقداماتی به منظور تشویق بازرگانان و تجار بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در دو کشور و استفاده از همه ظرفیتها و امکانات برای ارتقای سطح مبادلات بازرگانی، اقتصادی و تجاری انجام داد. 

به نقل از روزنامه اطلاعات