اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

میثاق نامه اتحاد تشکل‌های دانشگاهی جهان اسلام امضا شد

دبیران تشکل‌های دانشجویی شرکت‌کننده در چهارمین گردهمایی اتحاد دانشجویان جهان اسلام "میثاق نامه اتحاد" امضاء کردند.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، در این نشست دبیران و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی کشورهای عراق،ترکیه، افغانستان، ایران، لبنان ، سوریه، و سودان حضور داشتند.

دانشجویان مذاهب گوناگون اسلامی با هم میثاق بستند که از اسلام، قرآن، شان و شخصیت پیامبر (ص) و همچنین عزت، شرف، ناموس، ارض و دین مسلمانان در برابر تمامی توطئه‌ها و تهاجمات حفاظت و حراست نمایند و در این مسیر الهی براساس تکلیف شرعی خود با یکدیگر دست اخوت و اتحاد دادند.

 

در این نشست "محمد صلاح" به نمایندگی از اتحادیه عام دانشجویان سودان، "حسن جاسم حمود" رئیس التجمع الاسلامی لطلبه العراق، "فلاح حسن قاسم" از اتحاد الاسلامی لطلبه العراق، "حسن ناجی سعید" از موسسه الطالب العراقی و "عبدالرحمن عبد الغفور حسن" از جمعیه‌الطلاب الکردستان این میثاق نامه اتحاد را امضاء کردند .

"ریناس جانو محمد" از اتحاد طلبه العراق فی کردستان، "جمال عطائی" مسئول دبیرخانه مرکزی طرح اتحاد دانشجویان جهان اسلام از ایران، "ابوخلیل" به نمایندگی از دانشجویان حزب‌الله لبنان،"ابراهیم‌جعفری" دبیر مجمع فرهنگی دانشجویان افغانستان(ف.د.ا) و "حسن عموره" به‌نمایندگی از دانشجویان سوریه از دیگر دانشجویان امضاکننده این میثاق نامه بودند.

آنها با امضای میثاق نامه برخود واجب و لازم دانستند که با ارتباط و برنامه‌صریزی در جهت تقویت و گسترش این میثاق نامه در کل جهان اسلام تلاش نمایند.

در حاشیه این مراسم نیز کلیه دبیران تشکل‌های اسلامی دانشجویان عراق میثاق نامه مجزایی را برای وحدت میان تشکل‌های دانشجویی در کل دانشگاه‌های عراق امضاء کردند.