اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی سیاست بنیادی و اصولی نظام است

نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی گفت: اتحاد ملی و انسجام اسلامی یک شعار مقطعی نیست بلکه سیاست بنیادی و اصولی نظام است.

به گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، آیت الله عباس واعظ طبسی در نخستین جلسه شورای عالی فرهنگی این ارگان، افزود: همه نهادها، سازمان‌ها و افراد حقیقی و حقوقی باید نسبت به تحقق مبانی اتحاد ملی و انسجام اسلامی تلاش کنند.

وی با بیان اینکه سیاست جدید غرب ایجاد اختلاف، التهاب و فشار علیه جمهوری اسلامی و تشیع است، گفت: حرکت در مسیر چشم‌انداز ‪ ۲۰‬ساله نظام بهترین راه مقابله با ترفندهای دشمنان است.

واعظ طبسی بیان کرد: انسجام اسلامی یعنی کار و تلاش برای امت اسلام چه در داخل و چه در خارج کشور تا همگی با احساس هویت، فرهنگ، تمدن و اخلاق مشترک در برابر قدرت‌هایی که اسلام را هدف قرار داده‌اند بایستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نطام گفت: دنیای اسلام باید احساس کند که دارای الگوهایی قابل طرح در جهان امروز است و این عامل خوبی جهت انسجام مسلمانان جهان خواهد بود.

وی گفت: استفاده از فرصت‌های سیاسی و تعامل گردشگران و زائران می‌تواند به تبیین این موضوع و فراگیر شدن آن در بین مسلمانان کمک کند.

وی در ادامه فصل تابستان را فرصت مناسبی برای آستان قدس رضوی دانست تا با تعامل مسلمانان سراسر دنیا پیام نظام جمهوری اسلامی ایران را به جهان اسلامی منتقل سازد.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه فعالیت‌های فرهنگی و آستان قدس رضوی در سال ‪ ۸۵‬را با کیفیت و مفید خواند و گفت: این برنامه‌ها به خصوص مورد استقبال جوانان و نوجوانان قرار گرفته است.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: برای رساندن پیام فرهنگی آستان قدس رضوی و ترویج مبانی اتحاد ملی و انسجام اسلامی باید هم سرعت عمل داشت و هم بر تاثیرگذاری آن توجه کرد.

واعظ طبسی ادامه داد: امید است این شعار با همان خصوصیاتی که دارد و با همان مفهوم معنای خاص و واقعی خودش به دستگاه فرهنگی و تبلیغاتی آستان قدس رضوی دنبال شود.

به نقل از ایرنا